کد خبر: 41312
A

پارسایی: هیات رییسه فکری برای استیضاح کثیف در مجلس کند

سخنگوی فراکسیون امید اظهار کرد: حداقل از یکی از استیضاح‌ها به عنوان استیضاح کثیف یاد می‌کنم. لازم است هیات رییسه برای کند نشدن تیغ نظارتی مجلس چاره‌ای بیندیشد.

پارسایی: هیات رییسه فکری برای استیضاح کثیف در مجلس کند

به گزارش سایت دیده بان ایران، بهرام پارسایی در پایان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و بعد از پایان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی، گفت: امام فرمود مجلس در راس امور است و مقام معظم رهبری از مجلس به نام امید نظام و مظهر اقتدار و اختیار مردم یاد کردند.

وی افزود: امید ملت به ماست و قدرت مجلس نیز بیشتر از بعد نظارتی است یعنی بیان تذکر، اخطار، سوال و استیضاح گرفته می‌شود. در استیضاح‌های اخیر با وجودی که حق قانونی نمایندگان بوده، می‌توانم بگویم که حداقل از یکی از استیضاح‌ها باید به نام استیضاح کثیف یاد کرد.

پارسایی افزود:‌ لازم است رییس مجلس و هیات رییسه برای کند نشدن تیغ نظارتی مجلس چاره‌ای بیندیشند چون به نظر می‌رسد اتفاقات بسیار نگران‌کننده‌ای رخ داده است.

در این هنگام مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: این موارد ربطی به هیات رییسه ندارد که شما مطرح می‌کنید.

پارسایی در پاسخ گفت: ناظر به لزوم حفظ اقتدار مجلس است چون شاهد بودیم که در چند روز گذشته برای تضعیف بعد نظارتی مجلس چه کارهایی انجام دادند. می‌طلبد که رییس و هیات رییسه مجلس فکری به این موضوع کنند.

وی همچنین گفت: این کارهایی که این روزها انجام دادند چیزی متفاوت با زمان محمدعلی شاه نیست. نگذارید که اقتدار را از مجلس بگیرند.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین به تذکر جاجی بابایی در مورد وارد نشدن فراکسیون ولایی به موضوع استیضاح‌ها واکنش نشان داد و گفت: ذات کار فراکسیون‌ها، نشان دادن موضع از خود است. اصولا مجلس باید موضع‌گیری داشته باشد. فراکسیون امید نیز طبق رای اعضا نظرش را اعلام کرد ولو اینکه برخی نظری مخالف داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر