کد خبر: 41426
A
رحمانی فضلی در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری:

بانک اطلاعاتی جامع از تمام سکونتگاه های کشور ایجاد شود/ استانداران عملیاتی کردن دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنند

وزیر کشور از ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از سکونتگاه های کشور با راه انداری سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری خبر داد و گفت: استانداران عملیاتی کردن دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنند تا بدین طریق خدمات مطلوب تر با کاهش هزینه مردم انجام بگیرد.

بانک اطلاعاتی جامع از تمام سکونتگاه های کشور ایجاد شود/ استانداران عملیاتی کردن دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنند
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز شنبه ۲۶ اسفندماه در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از خلاء های کشور عدم شناسنامه کردن سکونتگاهی کشور بود که با اجرای این سامانه ضمن شناسنامه دار شدن سکونت گاه های کشور جلوی موازی‌کاری و اختلافات دستگاه‌ها گرفته می‌شود.
 
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در اجرای مناسب این سامانه این است که تمامی دستگاه‌ها باید هماهنگ شوند و داده ها و اطلاعات در این سیستم یکپارچه شود، افزود: در این سامانه باید تمام اطلاعات لازم از جمله نقشه، عکس و داده های مختلف سکونتگاه ها پیش بینی شود تا دانشگاهیان و مراکز تحقیقاتی هم بتوانند از این داده ها در انجام کارهای  تحقیقاتی خود استفاده کنند.
 
وزیر کشور تاکید کرد: در این سامانه تحولات سالانه اضافه شود تا با اجرای این طرح بانک اطلاعاتی جامع از تمام سکونتگاه ها ایجاد شود.
 
رحمانی فضلی با اشاره به مراجعه بسیار زیاد مردم به ادارات و لزوم عملیاتی کردن دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم به ادارات، گفت: براساس آمارها و تحلیل‌های که وجود دارد روزانه ۵ میلیون نفر برای انجام امور اداری و دریافت خدمات به دستگاه ها مراجعه می کنند که با اجرای دولت الکترونیک باید این مراجعات به حداقل برسد.
 
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک در تمامی ابعاد هر چه سریعتر باید اجرایی شود زیرا همین مراجعه افراد برای انجام کارهای شان زمینه ساز بروز فساد، رشوه و دیگر مسائل است که هر چقدر بتوانیم مراجعه‌کنندگان را از حضور در دستگاه‌ها منصرف کنیم و کارهای آنها به واسطه برنامه‌ها الکترونیکی انجام شود موجب از بین رفتن زمینه فساد شده و شفاف سازی امور را به همراه خواهد داشت.
 
وزیر کشور با بیان اینکه سیستمی کردن امور جاری دستگاه‌ها باعث از بین رفتن زمینه فساد می شود، خاطرنشان کرد: استانها و استانداران عملیاتی کردن دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنند و همچنین برای انجام هر چه بهتر این کار باید مشوق‌هایی هم تعریف شود.

منبع: rahmanifazli.ir

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر