کد خبر: 41482
A

اردوغان: کنترل کامل شهر عفرین در اختیار نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفت/ کردهای آلمان علیه عملیات عفرین تظاهرات کردند

در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، اعلام کرد، نیروهای ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه وارد شهر عفرین شده‌اند،‌ رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کرد، از ساعت 8:30 صبح امروز (یکشنبه) «به طور کامل» شهر عفرین تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمده است.

اردوغان: کنترل کامل شهر عفرین در اختیار نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفت/ کردهای آلمان علیه عملیات عفرین تظاهرات کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد نیروهای ترکیه وارد مرکز شهر عفرین شده‌اند.

اردوغان ضمن اعلام تسلط نیروهای ترکیه بر مرکز شهر عفرین واقع در حومه شمال غربی عفرین و به اهتزاز درآمدن پرچم ترکیه در کنار پرچم ارتش آزاد سوریه تاکید کرد: ما جرابلس، الراعی و الباب را پاکسازی کردیم و اکنون توانستیم عفرین و مناطق هم‌جوار آن را از «تروریست‌ها» پاک کنیم.

وی ادامه داد: ما تمامی تدابیر لازم را برای تامین امنیت برای شهروندان عفرین به کار می‌گیریم.

در این راستا دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، یگان‌های کرد همچنان در برخی مناطق عفرین هستند و درگیری‌هایی در داخل شهر بین دو طرف درگرفته است.

شبکه العربیه نیز به نقل از منابع مخالفان گزارش داد، نیروهای کرد از عفرین عقب‌نشینی کرده و نیروهای ارتش آزادی سوریه در حال پاکسازی خیابان‌ها هستند.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، پیش از تسلط نیروهای ترکیه، درگیری‌های شدیدی بین آنها و یگان‌های مدافع خلق کرد در داخل عفرین در گرفت.

نیروهای کرد سوریه روز گذشته از جنایت وحشتناک ارتش ترکیه در این شهر در نتیجه حملات شدید پرده برداشتند که 47 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

عملیات ترکیه و شورشیان سوری در شهر کردنشین عفرین موجب آوارگی هزاران تن و کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این شهر شده است.

شورشیان «ارتش آزاد سوریه» با کمک ارتش ترکیه از 20 ژانویه عملیات عفرین را در میان مخالفت آمریکا و کشورهای دیگر علیه یگان‌های مدافع خلق کرد آغاز کرده‌اند.

همچنین با انتشار این خبر  هزاران کرد در شهر هانوفر آلمان علیه عملیات نظامی عفرین و فروش تسلیحات از سوی برلین به آنکارا تظاهرات کردند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر