کد خبر: 41484
A
علی تاجرنیا در گفت و گو با دیده بان ایران؛

بازداشت رحیم مشایی تکلیف احمدی نژاد را مشخص می کند

نماینده مجلس ششم در رابطه با رفتارهای بعدی احمدی نژاد پس از بازداشت مشایی و بقایی اظهار کرد: بنده معتقدم احمدی نژاد در حاشیه امنی قرار دارد که از این به بعد و پس از این بازداشت ها، رفتار های او ملایم تر و کاملا تحت کنترل خواهد بود. با این وجود، بنده بازداشت مشایی را به نوعی مشخص شدن تعیین تکلیف آقای احمدی نژاد می دانم.

بازداشت رحیم مشایی تکلیف احمدی نژاد را مشخص می کند

دیده بان ایران: روز شنبه (۲۶/۱۲/۹۶) حسب دستور قضائی بازپرس دادسرای عمومی تهران اسفندیار مشایی توسط مامورین پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت گردید»؛ این خبری بود که حدود ساعت20:20 از سوی دادستانی مخابره و منتشر شد. البته حدود ساعت 20 دیشب بود که کانال‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در خبری فوری از بازداشت اسفندیار رحیم مشایی خبر دادند. یکی از این کانال‌ها نوشت: «ماموران امنیتی دقایقی قبل مهندس اسفندیار رحیم مشایی را بازداشت کردند. مسئولیت امنیت جانی ایشان با مقامات مربوط است.

ظاهرا یاران احمدی‌نژاد به ترتیب روانه اوین می‌شوند تا با همکار قدیمی خود یعنی محمدرضا رحیمی که معاون اول دولت دهم بود، دیدار کنند.

 

 

از طرفی حمیدرضا ترقی در گفت و گو با انتخاب در رابطه با بازداشت مشایی گفت: این اقدامی که صورت گرفته، به نفع احمدی نژاد است چراکه تاثیرگذاری روی او کاهش پیدا می کند و می تواند در نهایت دافع مشکلاتش باشد. تا وقتی مشایی بود، تحریک می کرد و اثر می گذاشت، حالا که نیست، اوضاع فرق می کند. البته این بازداشت قطعا میتواند هشداری به احمدی نژاد باشد که حواسش جمع باشد.

 

علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم، در همین رابطه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده معتقدم احمدی نژاد در حاشیه امنی قرار دارد که از این به بعد و پس از این بازداشت ها، رفتار های او ملایم تر و کاملا تحت کنترل خواهد بود. با این وجود، بنده بازداشت مشایی را به نوعی مشخص شدن تعیین تکلیف آقای احمدی نژاد می دانم.

 

وی افزود: بنابراین احمدی نژاد جدای از اطلاعیه اولی که دادند، در دراز مدت از تندرویی وی به شدت کاسته خواهد شد.

 

وی در خصوص پرونده های بیشمار محمود احمدی نژاد و ادامه روند کنار آمدن حاکمیت با او بیان کرد: بخشی از مماشاتی که در برخورد با احمدی نژاد صورت می گیرد به دلیل نقطه ضعفی است که در برخوردکنندگان - مقامات قضایی- است یعنی؛ هم به لحاظ سیاسی که از احمدی نژاد و جریان های وابسته به ایشان صورت گرفته است، از طرفی چک های سفید امضایی که به ایشان در مقاطع مختلف داده شده  و همچنین اخبار و اطلاعاتی از سوء استفاده های مالی بسیاری که در گذشته توسط همراهان وی انجام گرفته است؛ باعث شده تا احمدی نژاد در صدد تبرئه آن ها باشد که مجموعه این رفتارها باعث سکوت و مماشات در برابر رفتارهای احمدی نژاد شده است.

 

همچنین نمانده مجلس ششم اظهار کرد: تمامی این مماشات تا زمانی که وی آسیب جدی به حاکمیت و رهبری نزند، تا حدودی ادامه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر