کد خبر: 41652
A
گزارش نشریه واشنگتن پلاتس از نگاه تحلیل گران آمریکایی به" برجام " پس از انتصاب بولتون ؛

خروج آمریکا از قرار داد ایران (برجام) در پی انتصاب بولتون، محتمل است

مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا (اف دی ای) روز پنجشنبه پس از اعلام خبر انتصاب بولتون در توییتی گفت :" امید دیرینه من برای تثبیت قرارداد ایران از بین رفته است." در همین حال کوین بوک مدیر عامل موسسه "clearview energy partners" معتقد است حتی در صورت انتخاب نشدن بولتون نیز "چشم انداز باقی ماندن آمریکا در توافق با ایران از قبل تیره و تار بوده است."وی معتقد است تنها "راه باریکه ای" برای حفظ وضع فعلی وجود دارد.

خروج آمریکا از قرار داد ایران (برجام) در پی انتصاب بولتون، محتمل است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سایت "واشنگتن پلاتس"، اخیرا در گزارشی ضمن گفت و گو با برخی تحلیلگران، به بررسی سیاست احتمالی آمریکا در قبال ایران، پس از انتصاب جان بولتون پرداخت و نوشت: 

 

 به گفته تحلیلگران، تصمیم روز پنجشنبه دونالد ترامپ در خصوص معرفی جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی جدید خویش ، احتمال خروج آمریکا ار قرار داد هسته ای ایران (برجام)، طی ماه آینده را به شدت افزایش داده است.

 

ریچارد نفیو، هماهنگ کننده سیاست های تحریمی در وزارت خارجه سابق آمریکا، روز پنجشنبه گفت: انتصاب بولتون خروج از قرارداد را اجتناب ناپذیر نمی کند اما" بطور حتم احتمال آن را افزایش می دهد.

 

ترامپ روز پنجشنبه در توییتر خود اعلام کرد که  بولتون، تحلیلگر فاکس نیوز و سفیر پیشین آمریکا از نهم آوریل جایگزین  ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی  خواهد شد.

 

 نفیو گفت ترامپ همچنان مشاوره هایی از سوی برخی افراد در داخل کاخ سفید که جریان های فکری اصلی در خصوص ایران را دارند دریافت خواهد کرد اما مخالفت صریح بولتون با این قرارداد پیروز مسابقه خواهد بود. نفیو گفت :" بولتون طرفدار پر و پاقرص تغییر حکومت در ایران است و درخواست های او برای اولتیماتوم 12 ماه مه در عمل شدیدتر از درخواست های مک مستر خواهد بود."

 

 12 ماه مه ضرب العجل آتی برای آمریکا به منظور صرفنظر کردن از تحریم های نفتی علیه تهران به عنوان بخشی از "طرح جامع اقدام مشترک "است. 

 

ترامپ اعلام کرده است چنانچه کنگره آمریکا و شرکای اروپایی شرایط توافق هسته ای را "تثبیت" نکنند، وی  باردیگر از ابطال تحریم ها سربازخواهد زد. 

 

 چنانچه ترامپ لغو تحریم ها را دنبال نکند، آمریکا به عنوان ناقض برجام شناخته خواهد شد.

 

 "سارا وخشوری"، تحلیلگر "انرژی اینترنشنال SVB"  در این خصوص می گوید:

 

 انتصاب بولتون احتمال خروج آمریکا از قرارداد ایران و تشدید تحریم ها علیه ایران را "بسیار بالا" خواهد برد و این نشان می دهد که دولت آمریکا خود را برای اجرای  " اقداماتی بسیار شدید علیه ایران" آماده می کند.

 

 وخشوری در گفت و گو با پلاتس گفت: "ساختار جدید کابینه نشان می دهد که ترامپ خود را برای سناریوی جنگ احتمالی با ایران آماده می کند."

 

 مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا (اف دی ای) روز پنجشنبه پس از اعلام خبر انتصاب بولتون  در توییتی گفت :" امید دیرینه من برای تثبیت قرارداد ایران از بین رفته است."

 

 در همین حال کوین بوک مدیر عامل موسسه "clearview energy partners" معتقد است حتی در صورت انتخاب نشدن بولتون نیز "چشم انداز باقی ماندن آمریکا در توافق با ایران از قبل تیره و تار بوده است."وی معتقد است تنها "راه باریکه ای" برای حفظ وضع فعلی وجود دارد. 
 
برین هوک مدیر طرح ریزی سیاست وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که آمریکا همچنان در حال مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص یک توافق الحاقی به قرارداد هسته ای ایران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر