کد خبر: 41747
A

مطهری: هنوز با درخواست دیدارم با آقای شاهرودی برای حل مشکل سپنتا نیکنام موافقت نشده

ظاهراً آقای شاهرودی کسالتی داشتند، به خاطر همین مساله هنوز نتوانستم با ایشان ملاقاتی داشته باشم و امروز هم این مساله را پیگیری می‌کنم.

مطهری: هنوز با درخواست دیدارم با آقای شاهرودی برای حل مشکل سپنتا نیکنام موافقت نشده

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز با درخواست دیدارم با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل مشکل سپنتا نیکنام موافقت نشده است.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعتمادآنلاین نوشت: علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه سال گذشته اعلام کرده بود برای تعیین تکلیف طرح حضور اقلیت‌ها در شوراها با هاشمی شاهرودی مذاکره می‌کند امروز گفت هنوز به درخواست ملاقاتش با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخی داده نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف وضعیت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد دیدار کرده یا خیر، گفت: «هنوز وقت ندادند و ملاقات انجام نشده است.»

مطهری در همین حال گفت: «البته ظاهراً آقای شاهرودی کسالتی داشتند، به خاطر همین مساله هنوز نتوانستم با ایشان ملاقاتی داشته باشم و امروز هم این مساله را پیگیری می‌کنم.»

گفتنی است طرح حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر بعد از دو بار رفت‌وآمد به شورای نگهبان با اصرار نمایندگان مجلس به‌عنوان طرح اختلافی برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد اما هنوز در دستور بررسی صحن علنی مجمع قرار نگرفته است. این در حالی است که شب گذشته سپنتا نیکنام در توییتر خود خبر داد که مهلت قانونی او برای حضور در شورای شهر رو به پایان است. او در این توئیت نوشت: «مهر ماه سال گذشته درخواست مرخصی کردم 22 مهرماه اولین جلسه‌ای از شورای شهر یزد بوده که من در آن حضور نداشتم چند روز بیشتر تا پایان زمان قانون 6 ماه عدم حضور باقی نمانده. واقعاً عزمی برای حل مشکل هست؟ بودن یا نبودن، مسئله چیست؟!»

بر اساس تبصره الحاقی ماده 8 (1386/8/27) قانون شوراها «هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بینجامد از عضو علی‌البدل به‌عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر