کد خبر: 41856
A

جعفرزاده نماینده رشت: انتخابات مجلس باید استانی شود

باید ترتیباتی داده می شد که مقداری از قانونگذاری را کم می‌کردیم و به سمت کارهای نظارتی می رفتیم.

جعفرزاده نماینده رشت: انتخابات مجلس باید استانی شود

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس اسیر یک نوع روزمرگی شده است. همین روزمرگی باعث انباشت قانون وضعف نقش  نظارتی مجلس شده است .

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: نمایندگان نیز چاره ای ندارند و نمی توانند مسیرشان را عوض کنند چراکه ما همه همانند رودخانه ای هستیم که در داخل جریان آب قرار داریم ولی این آب به جای مفیدی نمی رود.

این نماینده خاطر نشان کرد: باید ترتیباتی داده می شد که مقداری از قانونگذاری را کم می کردیم و به سمت کارهای نظارتی می رفتیم و کمیسیون های تخصصی کارهای اساسی انجام می دادند .

 

جعفرزاده افزود: باید هر کمیسیون تخصصی ماموریت داشته باشد که یک کار اساسی انجام دهد.یعنی در راستای حل یکی از مشکلات اساسی کشور گام بردارند.

وی با انتقاد از عدم وجود برنامه در مجلس تاکید کرد: متاسفانه عدم وجود برنامه از هیات رئیسه نشأت می گیرد چراکه هیات رئیسه فقط وضع موجود را نظم می دهد و  برنامه ای برای تغییر و تحول ندارد.

این عضو فراکسیون مستقلین بیان کرد: نه مجلس نمایندگان را به دنبال خود می کشد و نه نمایندگان مجلس را به دنبال خود می کشند این در حالی است که مجلس خوب و مؤثر مجلسی است که نماینده ها برایش برنامه داشته باشند .

وی ادامه داد: اینکه نمایندگان برای مجلس برنامه ندارند به این دلیل است که نماینده ها درگیر حوزه های انتخابیه هستند. نمایندگان تمام انرژی خود را برای حوزه ها انتخابیه می گذارند و پرداختن به مسائل جزئی باعث شده است که وقتی برای پرداختن به مسائل قانونگذاری نداشته باشند  

نماینده مردم رشت در خانه ملت اضافه کرد:حوزه های انتخابیه از ما خیلی انرژی می گیرند مسائل جزئی همانند آب،برق ،گاز و مسکّن باعث شده است که ما زمانی برای پرداختن به مسائل ملی و اساسی کشور نداشته باشیم .

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطر نشان کرد: ضعف عملکردی متولیان دولتی باعث شده است که نمایندگان در کارهای اجرایی دخالت کنند.خود من مجبورم با بخشداران و  دستگاه‌‎های اداری جلسه داشته باشم که یکی یکی مشکلاتشان را حل کنم البته چاره ای هم نیست چراکه مردم از ما انتظار دارند .

حعفرزاده ادامه داد:من نمی توانم بگویم به من ربطی ندارد چراکه موکلینم از من انتظار دارند و من و امثال من باید رضایتمندی شان را جلب کنیم اگر بگویم به من ربطی ندارد آنها از من دلخور می شوند و من نیز به رای شان نیاز دارم .

وی در بیان راهکارهای برای حل این مشکل گفت : مهمترین  راهکار این است که انتخابات مجلس استانی شود این باعث می شود که نمایندگان از کارهای منطقه ای فارغ شوند و به کارهای ملی و استانی فکر کنند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر