کد خبر: 42028
A

منصوری: الزاما این طور نیست که رئیس‌جمهور نظامی باشد تا امور کشور سامان پیدا کند/ مسئله ما بی اعتقاد به اجرای قانون است وگرنه هیچ مسئله دیگری نداریم

نخستین فرمانده سپاه گفت: در کشورهای دیگر رئیس جمهورها چه کسانی هستند آیا آنها را از آسمان آوردند. خیر این طور نیست. پس الزاما این طور نیست که رئیس‌جمهور نظامی یا شخصیتی روحانی باشد تا امور کشور سامان پیدا کند.

منصوری: الزاما این طور نیست که رئیس‌جمهور نظامی باشد تا امور کشور سامان پیدا کند/ مسئله ما بی اعتقاد به اجرای قانون است وگرنه هیچ مسئله دیگری نداریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جواد منصوری در واکنش به کسانی که راهکار برون رفت کشور از مشکلات را انتخاب یک رئیس جمهور نظام در سال 1400 می دانند، به خبرآنلاین گفت: باید یک تجزیه و تحلیل عمیق و واقع بینانه انجام شود که به چه دلیل در چهل سال گذشته ما نتوانستیم به اهداف خودمان برسیم و بعد براساس آن تحلیل راه حل ارائه دهیم.

وی افزود: معتقدم بعد از چهل سال هنوز حاکمیت قانون را در کشور نپذیرفتیم و تمام حرف سر همین است و ثابت می کنم. مسئله ما بی اعتقاد به اجرای قانون است وگرنه هیچ مسئله دیگری نداریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران نیروی انسانی، پول و زمین کم ندارد، یادآور شد: اینکه برخی می گویند سال 1400 باید یک نظامی رئیس جمهور شود تا نظم و انضباط را در کشور برقرار کند، می گویم اگر آن فرد نظامی اعتقاد به قانون نداشت باشد چه اتفاقی می افتد؟ این نکته خیلی جدی است.

وی افزود: حالا به فرض یک نظامی در رأس قوه مجریه قرار گیرد اما آیا قوه قضائیه امکان بازدارندگی در مقابل رعایت نشدن قانون دارد؟ در مجموع تمام دستگاه ها باید به حاکمیت قانون اعتقاد پیدا کنند تا نظم و انضباط در کشور برقرار شود.

نخستین فرمانده سپاه اظهار کرد: اتفاقا اگر مملکت براساس قانون اداره شود آدم با تجربه مناسب می تواند رئیس جمهور خوبی برای کشور باشد، مگر در کشورهای دیگر رئیس جمهورها چه کسانی هستند آیا آنها را از آسمان آوردند. خیر این طور نیست. پس الزاما این طور نیست که رئیس جمهور نظامی یا شخصیتی روحانی باشد تا امور کشور سامان پیدا کند.

منصوری تأکید کرد: اگر حاکمیت قانون در مملکت باشد رئیس جمهور براساس قانون کشور را اداره می کند و لازم نیست که حتما یک آدم کاریزما در رأس دستگاه اجرایی باشد. البته یک آدم کاریزما می تواند انقلابی در ساختار ایجاد کند اما بعد کار را باید به یک آدم عادی دهد تا او مملکت را اداره کند./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر