کد خبر: 42053
A

تخصیص دو میلیارد تومان یارانه به احزاب/ تمامی احزاب تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند

دبیر کمیسیون ماده 10 گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور، نمایندگان مجلس و خانه احزاب دو میلیارد تومان یارانه به احزاب تخصیص یافت.

تخصیص دو میلیارد تومان یارانه به احزاب/ تمامی احزاب تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در نشست خبری حضور با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اولین جلسه کمیسیون ماده 10 با حضور تمامی اعضای کمیسیون صبح امروز تشکیل شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب از تخصیص دو میلیارد تومان به عنوان یارانه به احزاب خبر داد و گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور، نمایندگان مجلس و هیئت رییسه خانه احزاب مبلغ دو میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب تخصیص یافت و با مشورت خانه احزاب و  بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از احزاب، هزینه می‌شود.

وی  درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، بیان کرد: گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی مبنی بر اصلاح اساسنامه در جلسه طرح و تغییرات انجام گرفت و اساسنامه و مرامنامه در انطباق با قانون جدید احزاب تایید شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه گزارش مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران مبنی بر اصلاح اساسنامه مطرح شد، افزود: بر این اساس مقرر شد اساسنامه و مرامنامه این حزب همزمان بازنگری و در تطبیق با قانون جدید ارائه شود.

سرمست با اشاره به اینکه با تقاضای تمدید پروانه کلیسای شرق آشوری موافقت شد، اضافه کرد: درباره درخواست شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال به مناسبت سالگرد 24آوریل موضوع جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به استانداری تهران ارجاع شد.

وی اظهار کرد: تمامی احزاب پروانه‌دار که تاکنون در جهت تطبیق با قانون احزاب اعلام موضع نکرده‌اند باید تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب تصریح کرد: احزابی که نه تطبیق ماده و نه استمهال کرده‌اند باید در مهلت قانونی اقدام کنند چرا که بر اساس قانون این مهلت قابل تمدید نیست.

سرمست در پاسخ به سوالی درباره یارانه دو میلیاردی احزاب، گفت: پیشنهاد وزارت کشور برای یارانه احزاب در سال 96 چهار میلیارد تومان بود ولی با شرایطی که دولت دارد، دو میلیارد تومان در روز پایانی سال گذشته تخصیص یافت و این گام مثبتی  است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: برای یارانه احزاب در سال 97 پیش‌بینی‌هایی خواهیم داشت که حتما رقمی بیش از این را پیش‌بینی می کنیم./ روابط عمومی وزارت کشور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر