کد خبر: 42139
A

شایعه خروج اسد از کاخ ریاست‌جمهوری/ رایزنی‌های فشرده رهبران آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله به سوریه/ آماده باش ارتش اسرائیل

در حالی که ناوها و هواپیماهای جنگی آمریکا در سواحل سوریه مستقر شده‌اند، اخبار ضد و نقیض و تایید نشده‌ای از قریب الوقوع بودن این حمله منتشر شده است.

شایعه خروج اسد از کاخ ریاست‌جمهوری/ رایزنی‌های فشرده رهبران آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله به سوریه/ آماده باش ارتش اسرائیل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ واشنگتن قرار است امروز –چهارشنبه- درباره کیفیت و چگونگی حمله نظامی به سوریه تصمیم گیری کند، بر همین اساس خبرهای ضد و نقیضی از آغاز این حمله تا ساعاتی دیگر در رسانه های غربی منتشر شده است و همزمان شایعاتی نیز درباره خروج رئیس جمهور سوریه از کاخ ریاست جمهوری سوریه از سوی رسانه های اسرائیلی منتشر شده است.

در ادامه اخبار لحظه به لحظه از آخرین تحولات مربوط به سوریه را می‌خوانید:

۱۴:۱۹ رسانه‌های اسرائیلی دقایقی پیش با انتشار اخباری ادعا کردند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به همراه یک کاروان صبح امروز –چهارشنبه- کاخ ریاست‌جمهوری سوریه را ترک کرده است.

۱۳:۰۷ رهبران کشورهای ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا رایزنی‌های فشرده‌ای درباره امکان حمله نظامی علیه سوریه طی روزهای آینده، صورت دادند.

سوریه به صحنه تقابل نظامی آمریکا و روسیه تبدیل می‌شود؟

۱۲:۵۹ یک روزنامه آمریکایی سناریویی احتمالی برای درگیری در صورت حمله نظامی آمریکا به سوریه را ترسیم کرده و نوشته است واشنگتن از موشک‌های کروز، هواپیماهای شبح و بمب‌افکن‌های استراتژیک استفاده می‌کند و در مقابل، روسیه با موشک‌ها کروز با آنها مقابله خواهد کرد.

۱۱:۴۵ «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که این کشور اجازه تکرار سناریوی عراق و لیبی در تخریب و تغییر حکومت سوریه را نمی‌دهد.

۱۰:۳۸ رسانه‌های فرانسه گزارش دادند که فرماندهان نظامی این کشور طرح‌های نظامی را به رئیس‌جمهوری برای بمباران سوریه ارائه داده‌اند.

هشدار عطوان/ آماده باش اسرائیل

۱۰:۲۷ «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الرای الیوم در سرمقاله امروز -چهارشنبه- درباره حمله احتمالی نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه، نوشت: هرگونه حمله نظامی به سوریه واقعیت در این کشور و یا نتایج جنگ سوریه را تغییر نمی‌دهد

۰۹:۵۲ رسانه‌های اسرائیلی، شامگاه سه‌شنبه گزارش دادند که ارتش این رژیم حالت آماده‌باش را از بیم واکنش ایران به بمباران فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص، بالا برده است.

۰۹:۲۶ سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا، با تقویت احتمال حمله نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه، در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است.

گفت وگوی تلفنی ترامپ و می درباره سوریه

۲۱:۵۷ بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به زودی به منطقه‌ای در غوطه شرقی دمشق که گفته می‌شود در آنجا حمله شیمیایی رخ داده است، اعزام می‌شوند.

۲۲:۱۳ «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در راستای حمله اخیر شیمیایی در «دوما» تلفنی با «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا گفت و گو کرد.

۲۰:۵۳ «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که عاملان اجرای حمله شیمیایی به دوما باید شناسایی شده و مجازات شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر