کد خبر: 42154
A

فرانس24: ترامپ آماده حمله به سوریه می‌شود

شبکه تلویزیونی فرانس 24گفت: با وجود وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا درشورای امنیت ومخالفت این شورا، ترامپ ومتحدانش برای حمله به اهدافی در خاک سوریه آماده می‌شوند

فرانس24: ترامپ آماده حمله به سوریه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  روز چهارشنبه این شبکه فرانسوی، مقامات ارشد روسیه در روزهای گذشته با رد وقوع هرگونه حمله شیمیایی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه، از آمریکا و متحدانش خواسته‌اند تا از مداخله نظامی در این کشور، خارج از چارچوب شورای امنیت خودداری کنند.

به گزارش فرانس 24 واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در باره اقدام کشورش مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت گفت : 'روسیه بر این عقیده است که شورای امنیت نباید به هیچ وجه خود را وارد ماجراجویی های سیاسی کند. از شما (آمریکا و متحدانش) می خواهم از طرح های خود برای حمله به سوریه دست بردارید.'

این در حالیست که کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای از توافق انگلیس و آمریکا برای اقدام مشترک در سوریه خبر داده است. 

قرار است بازرسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی مستقر در سوریه به زودی برای بررسی استفاده از چنین جنگ‌افزاری و نوع گاز به کار رفته وارد دوما شوند. با این حال واشنگتن با ابراز اطمینان از کاربرد چنین سلاحی گفته است که گزارش این نهاد در شرایط فعلی نمی‌تواند تاثیری بر تصمیم این کشور بگذارد.

احتمال بالا گرفتن مخاصمه در سوریه در حالی است که سازمان امنیت هوانوردی اروپا با هشدار به شرکت‌های هواپیمایی از احتمال بمباران سوریه در 72 ساعت آینده خبر داد.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از توهین به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که واشنگتن به این حادثه واکنش نشان خواهد داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر