کد خبر: 42506
A

بررسی تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در صحن علنی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه فضای مجازی امروزه به فضایی واقعی تبدیل شده است، تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را با توجه به نیاز جامعه الزامی می‌داند.

بررسی تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در صحن علنی

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خانه ملت؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در توضیح درخواست برخی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، گفت: امروزه فضای مجازی از زوایای مختلف اهمیت بسیاری دارد؛ از یک سو این موضوع بحثی کاملا تخصصی است و از سوی دیگر امروزه هنوز در کشور بین پدیده‌ها جایگاه اثرگذار و جامعیت نداشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط در صورتی که مسئله‌ای مربوط به فضای مجازی ایجاد ‌شود موضوع به کمیسیون‌های فرهنگی، صنایع و اقتصادی ارجاع می‌شود که هیچ یک از این کمیسیون‌ها جامع‌نگری لازم را در این حوزه ندارند و نمی‌توانند تصمیم‌گیری درست و جامعی داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس مطالب مذکور پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی ارائه داده شد؛ باید در حوزه فضای مجازی به ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تهدیدات امنیت ملی و بسیاری از موارد دیگر توجه شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی، فضایی واقعی شده است، اظهار کرد: امروزه این فضا حاکمیت‌ها در سراسر دنیا، تشکل‌های سنتی شکل گرفته و اتحادیه‌ها و دیگر تشکل‌های صنفی و غیرصنفی را تهید می‌کند؛ نیاز است برای رسیدگی به این موضوعات کمیسیون ویژه‌ای وجود داشته باشد تا مسائل خود را همگام با دولت درست، تخصصی و جامع و معقول پیش برد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان افزود: این پیشنهاد چاپ شده و مقرر است به زودی در صحن علنی به رای گذاشته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر