کد خبر: 42507
A

عضو فراکسیون زنان مجلس : شورای نگهبان هرگز زنان را خارج از مفهوم و مصداق رجل سیاسی معرفی نکرده است

حمیده زرآبادی گفت : در مشروح مذاکرات قانون اساسی چنین آمده که رجل سیاسی اعم از زن و مرد است.

عضو فراکسیون زنان مجلس : شورای نگهبان هرگز زنان را خارج از مفهوم و مصداق رجل سیاسی معرفی نکرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیده حمیده زرآبادی با اشاره به تعیین شروط یازده‌گانه شورای نگهبان در خصوص تعیین مصادیق رجل سیاسی، اظهار داشت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد، ما هیچ گاه نگفته‌ایم که زن نمی‌تواند رئیس جمهور شود و در این زمینه اعلام نظری نشده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در خصوص رجل سیاسی و بحث جنسیت، بیان کرد: مشروح مذاکراتی که در زمان تصویب قانون اساسی پیرامون بحث رجل سیاسی بوده را مطالعه کردم و در آن جا اشاره می‌شود که هرچند "رجل سیاسی" در متن قانون آمده اما شاید بعدا زنانی باشند که توانایی رئیس جمهور شدن را داشته باشند و این موضوع در آنجا بحث می‌شود.

وی افزود: در مشروح مذاکرات قانون اساسی چنین آمده که رجل سیاسی اعم از زن و مرد است.

زرآبادی ادامه داد: در حال تهیه طرحی هستم تا در اصلاح ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری، اصلاحاتی را در زمینه شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کنیم. باید در اصلاح قانون تاکید شود که هرچند "رجل سیاسی" در قانون اساسی آمده ولی زنان و مردانی که رجل سیاسی هستند، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، این طرح را پس از آماده شدن به مجلس ارائه می کنم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:  شورای نگهبان در این سال‌ها هیچ گاه زنان را محروم نکرده و این بحث که زنان هم می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، بنابر مذاکرات قانون اساسی این موضوع را می‌توانیم به عنوان طرح تبدیل به قانون کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر