کد خبر: 42577
A
دیده بان ایران روند انتخاب شهردارتهران را بررسی می کند؛

لطفاٌ شفاف باشید/ هاشمی دلش با شهرداری است

نمی‌خواستم به خاطر نظر خودم اختلاف ایجاد کنم و طبیعت ما هاشمی‌ها هم این نیست که اختلاف ایجاد کنیم البته امیدوارم شورای شهر به گزینه مطلوب برسد و نیازی به حضور من نیست اما اگر فرد مطلوبی پیدا نشود و بار دیگر به من رجوع کردند من مخالفت نمی کنم. تا سه بار می‌شود رجوع کرد.

لطفاٌ شفاف باشید/ هاشمی دلش با شهرداری است
دیده بان ایران: سپیده اجلالی: ماجرا از جایی شروع شد که محمدعلی نجفی در 24 اسفندماه 96، پس از 7 ماه رفت و آمد در ساختمان بهشت، تصمیم به استعفا  گرفت. موضوعی که باعث شد تا مجددا بار سنگینی بر دوش اعضای شورای شهر تهران گذاشته شود. 
 
در این مدت بارها اسامی برخی از کاندیدها افشا شده است. البته برخی از اعضای شورای شهر تهران این لیست را تنها در حد گمانه زنی می دانند. در بین کاندیدا و اعضای احتمالی شهردار آتی تهران، نام محسن هاشمی رفسنجانی هم،  به چشم می خورد. 
 
نام محسن هاشمی در بین کاندیداها باعث شد تا بار دیگر کلیدواژه میثاق نامه در بین اهالی رسانه مطرح شود چراکه شرط حضور افراد در لیست امید شورا امضای میثاق نامه بود. تعهدی که افراد را ملزم به اجرای آن می کرد تا هیچگاه از شورا خارج نشوند.
 
 این در حالی است که خبرگزاری فارس دوم اردیبهشت ماه سال گذشته در خبری عنوان کرد که محسن هاشمی میثاق نامه را امضاء نکرده است. خبری که بعد از انتشار آن توسط اصلاح طلبان به شدت تکذیب شد. 
 
اما با این حال محسن هاشمی با تأخیری 4 ساله راهی بهشت شد؛ اما این بار نه به عنوان شهردار تهران بلکه به عنوان سرلیست امید. از همان ابتدای ورودش به صحنه انتخابات 96، همه او را مهمترین گزینه شهرداری تهران می دانستند.
 
حالا او در حالی که بر کرسی ریاست شورا تکیه زده، یکبار دیگر با همان اظهاراتی روبه‌روست که چند ماه پیش بلافاصله بعد از رأی کامل مردم تهران به لیست امید، مواجه شده بود. محمدعلی نجفی، شهردار منتخب شورای پنجم استعفا داده و مردم تهران در انتظار تصمیم شورا برای مدیریت شهری هستند. محسن هاشمی، خود آیا برای ورود به این صحنه آمادگی دارد؟

 

روز گذشته محسن هاشمی رفسنجانی، در گفت و گو با شورا آنلاین اظهار کرد که شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب نمی شود  شهردار تهران منتخب مستقیم شورا است. پس نمی‌توان به طور قاطع گفت مردم تهران می‌خواهند من شهردار شوم.
 
وی این را هم اضافه کرد که البته این توانایی را در خودم می دیدم و اعتقاد داشتم با توجه سوابق٬ تحصیلات و ارتباطاتم با مسئولان در سطح کشور و ارتباطات سیاسی با گروه‌های مختلف و روش اعتدالی که در برنامه‌هایم داشته و دارم می توانستم و می توانم برای پیشرفت شهر تهران کمک کنم. اما اهمیت نظر اعضا بالا بود.
 
هاشمی ادامه داد: نمی‌خواستم به خاطر نظر خودم اختلاف ایجاد کنم و طبیعت ما هاشمی‌ها هم این  نیست که اختلاف  ایجاد کنیم البته امیدوارم شورای شهر به گزینه مطلوب برسد و نیازی به حضور من نیست اما اگر فرد مطلوبی پیدا نشود و بار دیگر به من رجوع کردند من مخالفت نمی کنم. تا سه بار می‌شود رجوع کرد.
 
اما پیشتر برخی از اعضای شورای شورای شهر همانند محمد علیخانی اعلام کرده بودند که محسن هاشمی میثاق نامه ماندگاری در شورای شهر را امضا نکرده است و توانایی خروج از شورا را دارد. در حال حاضر شخص محسن هاشمی اظهار داشته که "توانایی شهردار شدن را دارد"
 
با این وجود شب گذشته  نیز محسن هاشمی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: او گفت: جهانگیری موافق است، هنوز به تصمیم نرسیده‌ایم. 
 
رئیس شورای شهر تهران گفت: یکی از موافقان حضور بنده در شهرداری تهران بعد از استعفای آقای نجفی، معاون اول رئیس‌جمهور هستند که چند بار هم با بنده صحبت کرده و هم در جلسه سران اعتدال و اصلاحات نیز این مسئله را مطرح کرده است. بنده نیز به ایشان به صراحت گفتم که اگر با دوستان شورا به این تصمیم برسیم تنها توقع و انتظارم حمایت کامل دولت و سایر دستگاه‌های مؤثر نظام از شهرداری برای حل معضلات بزرگ شهر است و در هیچ‌گونه استفاده تبلیغاتی و سیاسی از این مسئولیت ورود نمی‌کنم چه رسد به کاندیداتوری ریاست جمهوری.

 

هاشمی دلش با شهرداری است. این را می شود از لا به لای حرف های او متوجه شد. او می گوید تا سه بار می توان رجوع کرد و اگر یک بار دیگر سراغ او بیایند، مسئولیت شهرداری را خواهد پذیرفت. هرچند در این بین بسیاری از کارشناسان نسبت به توانایی او اظهار رضایت کرده اند اما موضوع مورد بحث این است که چرا تنها محسن هاشمی میثاق نامه را امضاء نکرده است. آیا افرادی که او را به عنوان سرلیست شورا روانه خیابان بهشت کردند برای امروز او برنامه ریزی داشته اند؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر