کد خبر: 42734
A

احمد مازنی نماینده تهران: شهردار لازم نیست سوار بر موتور به پروژه‌ها سرکشی کند

نماینده مردم تهران در مجلس به اعضای شورای شهر توصیه کرد کسی را برای سمت شهرداری انتخاب کنند که قدرت چانه‌زنی بالا داشته باشد و بتواند با نهادهای مختلف هماهنگ باشد. او تأکید کرد که لزوماً شهردار نباید چهره‌ای سیاسی باشد.

احمد مازنی نماینده تهران: شهردار لازم نیست سوار بر موتور به پروژه‌ها سرکشی کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس، در مورد هفت گزینه نهایی شهرداری تهران که دیروز از سوی شورای شهر معرفی شدند، به اعتمادآنلاین گفت: «من روی فرد خاصی صحبت نمی‌کنم و به اعضای شورای شهر هم اعتماد دارم اما در مورد انتخاب شهردار تهران چند توصیه دارم. اول اینکه تهران شهردار می‌خواهد، نه سیاست‌مدار. متأسفانه این رسم بدی است که فکر می‌کنیم چون تهران پایتخت کشور است، کسی که مدیریت آن را به عهده می‌گیرد حتماً باید یک چهره سیاسی با عقبه سیاسی قوی باشد، در حالی که من فکر می‌کنم سابقه اجرایی برای چنین مسئولیتی اهمیت بیشتری دارد.»

 

مازنی ادامه می‌دهد: «یکی از نکات مهم دیگر در انتخاب شهردار این است که قدرت چانه‌زنی و ارتباط‌گیری با نهادهای مختلف را داشته باشد. برای این کار هم لازم است که شخص خیلی سیاسی انتخاب نشود که پیش‌داوری‌هایی در مورد تصمیم‌هایش وجود داشته باشد.»

 

مازنی نگاهی را که تا کنون به فعالیت شهردار تهران وجود داشته است، نقد می‌کند و می‌گوید: «ذکر این نکته هم ضروری است که وقتی می‌گوییم شهردار تهران باید اجرایی باشد لزوماً به معنی این نیست که خودش دست به اجرا بزند. ارزش‌هایی که قبلاً مدیریت شهری تهران به‌ویژه در دوران دوازده ساله اخیر به وجود آورده باعث شده که عده‌ای فکر کنند شهردار باید کسی باشد که پشت موتور بپرد و به پروژه‌ها سرکشی کند و یا وقتی جایی مشکلی دید خودش کلنگ بردارد و وارد عملیات بشود. این‌ها بیشتر کارهای عوام‌فریبانه است.»

 

او ادامه می‌دهد: «شهردار تهران به جای اینکه پشت موتور بپرد باید به اقتضائات مدیریت کلان تسلط داشته باشد. برای شهر، داشتن شهرداری که وقتش را برای حل مسائل کلان از طریق رایزنی و بررسی نظرات کارشناسان بگذارد، لازم است نه کسی که شخصاً به دنبال پروژه‌ها می‌رود. شهردار باید بتواند از کسانی که خوب می‌دوند استفاده کند نه اینکه خودش خوب دوندگی کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    مگه اصلاح طلبان اصلا عرضه داشتن شهردار در شأن مردم تهران رو دارند. که حالا شما دنبال موتور براش میگردی
    ننگ ما ننگ ما لیست رانتی و کثیف امید ما
    لعنت برکسی که این لیست رو به ما پیشنهاد کرد

ارسال نظر