کد خبر: 42777
A

ادعای جالب کیهان: روزنامه‌های زنجیره‌ای؛ از بده بستان با مرتضوی تا جنجال علیه او

رورنامه کیهان نوشت: فعالان و محافل اصلاح‌طلب در حالی علیه سعید مرتضوی تبلیغ می‌کنند که پیش از این بارها به تبلیغ وی پرداخته و برای همین پول گرفته‌اند.

ادعای جالب کیهان: روزنامه‌های زنجیره‌ای؛ از بده بستان با مرتضوی تا جنجال علیه او

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان از قول سایت جهان‌نیوز ضمن اشاره به ترک نشست مجلس هفتم (با موضوع تحقیق و تفحص و ارائه برخی تخلفات مرتضوی) از سوی اصلاح‌طلبان نوشت: اطلاعات جالب توجهی از مراودات رسانه‌های اصلاح‌طلب با سعید مرتضوی وجود دارد. به عنوان مثال زمانی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کرد در راستای ترویج منویات و اخبار خود در چندین نوبت به برخی روزنامه‌ها مبالغ قابل توجهی پرداخت کرده است که در میان این روزنامه‌ها نام‌هایی نظیر اعتماد، آرمان و آفتاب یزد به چشم می‌خورد.
به عنوان مثال و طبق اسناد موجود، روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد برای مرتضوی خبر سفارشی منتشر می‌کند و براساس آن فاکتور و چک صادر می‌شود!
علاوه بر این، نام هوشنگ سفیدی مدیر وقت روزنامه آرمان در میان دریافت‌کنندگان کارت هدیه و همچنین دریافت 50 میلیون تومان جهت سمپوزیوم موسسه آرمان به چشم می‌خورد. یا برای مثال روزنامه آفتاب یزد برخلاف ژست مخالفت این روزهایش با مرتضوی، در دوران مدیریت وی بسیاری از سخنرانی‌های وی را به صورت ویژه پوشش داده است که براساس اسناد واریزی از بودجه غیرشمول به نظر می‌رسد این لطف آفتاب یزد بی‌جواب نمانده است. موضوعی که اسنادش نیز موجود است و هفته‌نامه پنجره این اسناد را منتشر کرده است.
به عنوان نمونه، به متن خبر روزنامه آفتاب یزد 17 دی 1388 که در سایت تابناک (80233) هم آمده است، توجه کنید: «در پی انتشار خبری از دو سایت خبری درباره گزارش مجلس پیرامون حادثه کهریزک و نام بردن از افرادی خاص (مرتضوی) و انتساب آن به برخی نمایندگان مجلس، خبرنگاران رسانه‌های مختلف با برخی از نمایندگانی که در این دو سایت خبری نام آنها را ذیل این خبر دروغ درج کرده بودند، تماس حاصل نمودند که نمایندگان مذکور ضمن تکذیب کامل خبر منتشر شده از سوی این دو سایت، با حیرت و تعجب اظهار داشتند: «نه تنها این خبر دروغ و غیرواقع و مغرضانه منتشر شده، بلکه از سوی این هیئت هیچ‌گونه گزارشی در رابطه با کهریزک که اتهامی متوجه شخص یا اشخاص می‌باشد، تنظیم و ارائه نشده است و اساسا انتساب اتهام به افراد در این رابطه برخلاف وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و سایت‌های مذکور بنابر اغراض شخصی جعل خبر نموده‌اند که می‌بایست پاسخگوی این اقدامات غیراخلاقی و خلاف قانون باشند».
در اینجا روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد رسما به عنوان ماله‌کش عملکرد مرتضوی عمل کرده و گزارش مجلس را زیر سوال برده است.
با این حال اصلاح‌طلبانی که حامی برخی از کارهای مرتضوی بودند و امروز به جهت ژست مقابله با فساد با مرتضوی که محکوم و روانه زندان شده است، عداوت می‌ورزند، خود را دانسته به آلزایمر سیاسی می‌زنند تا شاید رفتار گذشته آنان نزد افکارعمومی پاک شود اما وقایع سیاسی به خصوص وقایع مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ثبت شده است، قابل انکار نیست.
جهان‌نیوز در ادامه تصاویر رپرتاژ آگهی روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحات اول خود برای مرتضوی را به انضمام تصویر صورت حساب‌هایی که این روزنامه‌ها برای مرتضوی از تامین اجتماعی فرستاده و چک‌هایی که با رقم‌های درشت دریافت کرده‌اند، منتشر کرده است. در کنار هر کدام از این صورت حساب‌ها، اشاره شده که کدام رپرتاژ آگهی‌ها را در قالب خبر به تفصیل منتشر کرده‌اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر