کد خبر: 43074
A
رئیس فراکسیون زنان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

باید پرسید که آیا مقام قضائی صلاحیت دستور فیلتر کردن را دارد یا خیر؟! / فیلتر تلگرام راه حل درستی نیست

پروانه سلحشوری: باید گفت که آیا مقام قضائی صلاحیت دستور فیلتر کردن را دارد یا خیر. مسئله مهمی همچون فیلتر کردن تلگرام را نباید به صورت تشنج آور در جامعه مطرح شود و چالشی جدید را برای مردم ایجاد کند.

باید پرسید که آیا مقام قضائی صلاحیت دستور فیلتر کردن را دارد یا خیر؟! / فیلتر تلگرام راه حل درستی نیست

دیده بان ایران : روز گذشته حکم قضایی فیلتر تلگرام نهایی و صادر شد. حکمی که امروز اجرایی شد. در متن حکم بازپرس شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه آمده است: "کلیه‌ی ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلف هستند از تاریخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب‌سایت و اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی تلگرام اقدام کنند. از جمله‌ی دلایلی که برای صدور دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام ذکر شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

"جمع‌آوری اطلاعات مردم و کشور و دسترسی بیگانگان به حریم خصوصی و داده‌های شهروندان ایرانی و جاسوسی به نفع اجانب

انتشار، توزیع و تجارت انواع محتوای مستهجن و خلاف عفت عمومی و گسترش فساد و فحشاء در جامعه

اهانت به مقدسات وارزش‌های اسلامی و تبلیغ به نفع فرقه‌های منحرف و مخالف اسلام"

حال باید واکنش نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی به این نوع برداشت از پیام رسان ها چه می تواند باشد: 

پروانه سلحشوری در گفت و گو با دیده بان ایران در پاسخ به این سوال که آیا با فیلترینگ پیام رسان های اجتماعی مشکلات جامعه حل خواهد شد گفت :

 

قطعا بنده نیز یکی از مخالفان اجرای طرح مسدود شدن تلگرام هستم. ممنوعیت راه حل نیست همانطور که ممنوعیت ماهواره تاکنون باعث جلوگیری از استفاده ان به وسیله مردم نشده است. نمی توان در مقابل تکنولوژی ایستاد. تلگرام نیز ابزاری از تکنولوژی برای تسریع کارها و بسیاری از عملکرد ماست. مشکل از نحوه استفاده آن است که لازم است برای فرهنگ سازی استفاده از آن فکری شود.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس در خصوص رویکرد  مسئولان درباره فیلترینگ تلگرام گفت:

 هیچ یکی از مسئولان مخالف فعالیت پیام رسان های داخلی نیستند اما باید به مردم حق انتخاب داد. حال که عده زیادی از مردم علاقه زیادی به استفاده از تلگرام دارند باید به انتخاب آنان احترام گذاشت.

 

سلحشوری در پاسخ به این سوال که دولت چه واکنشی را پس از فیلتر شدن تلگرام باید در پیش گیرد؟

 

واکنش وزیر ارتباطات مناسب بود. در خبرها از سوی ایشان ادعا شده بود که ایشان  موافق فیلترینگ تلگرام هستند هر چند ایشان این ادعا را تکذیب کردند. حال باید گفت که آیا مقام قضائی صلاحیت دستور فیلتر کردن را دارد یا خیر. مسئله مهمی همچون فیلتر کردن تلگرام را نباید به صورت تشنج آور مطرح شود و چالشی جدید را برای مردم ایجاد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان قصد صدور بیانیه  در جهت اعلام مواضع در خصوص فیلتر نکردن تلگرام ندارند؟! گفت:

 

بنده به عنوان عضوی از فراکسیون امید کاملا با فیلتر شدن تلگرام مخالف هستم چراکه معتقدم به اکثر آرای مردم باید احترام گذاشت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    بازپرس كه كمترين رده دادگستري را دارد براي مردم تصميم مي گيرد يا بهش محول شده كه از كانال تو اين كار انجام بشه يعني كلاه شرعي

  • ناشناس

    فعلا باید پرسید شما برای حل مشکلات معیشتی مردم به عنوان نماینده مردم در مجلس چه کردی
    از رأی به روحانی و لیست بدرد نخور امید پشیمانیم
    هرکس در انتخابات آینده در برابر شما بایستد شک نکنید به او رأی میدهیم تا شما خانه نشین شوی و به سرگرمیهایتان در دنیای مجازی برسی

ارسال نظر