کد خبر: 43486
A

انتقادات برجامی دو مقام ارشد نظامی/ دیپلماسی به پایان رسیده / چرا برجام مانع تحریم‌ها نشد؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اتفاقات چند روز اخیر شاید دیپلماسی به پایان رسیده باشد و ما باید روی پای خود بایستیم و کشوری که نتواند شکم خود را سیر کند محکوم به فناست.

انتقادات برجامی دو مقام ارشد نظامی/ دیپلماسی به پایان رسیده / چرا برجام مانع تحریم‌ها نشد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار غلامحسین غیب پرور طی سخنانی در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که در مجموعه فرهنگی الغدیر برگزار شد با بیان این‌که کشور ما در حال جنگ اقتصادی است گفت: با اتفاقات چند روز اخیر شاید دیپلماسی به پایان رسیده باشد و ما باید روی پای خود بایستیم و کشوری که نتواند شکم خود را سیر کند محکوم به فناست.

وی افزود: انقلاب اسلامی داعیه خدمت به مردم را دارد، باید همه کمک کنیم که این انقلاب روی پای خود بایستد و بی نیاز از بیگانگان باشد. در سازمان بسیج هشت طرح به عنوان طرح های اعتلای بسیج نامگذاری شده است که یکی از آنها طرح بسیج همگام با کشاورز است که در چهل هزار روستای کشور انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نقش بسیج نقش تصدی گری نیست، بلکه نقش کمک رسان است. ما می خواهیم به دولت کمک کنیم تا در زمینه کشاورزی پیشرفت کنیم تا در تمام اقلام مورد نیاز کشور خودکفا شویم و حتی برخی اقلام را صادر کنیم. اگر این طرح انجام شود یک انقلاب بزرگ در اقتصاد کشاورزی کشور اتفاق خواهد افتاد.

برجام به جای آنکه مانعی برای تحریم باشد تحریم را در کشور نهادینه کرد

همچنین سرلشگر محمدعلی جعفری طی سخنانی در نخستین جشنواره طرح بسیج همگام با کشاورز با تشکر از مسئولان سازمان بسیج کشاروز و کشاورزان نمونه، گفت: این طرح بزرگ ملی که در راستای تامین امنیت غذایی مردم می خواهد انجام شود، در ابتدای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی صورت می گرفت، ولی متاسفانه به علت نگاه های غیر انقلابی و تعطیلی جهاد سازندگی کنار گذاشته شد و حالا می‌خواهیم آن را تکرار کنیم.

اهم اظهارات جعفری به شرح زیر است:

* دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی کنند؛ چرا که ما در تقابل با نظام سلطه هستیم و این در ذات و جوهره انقلاب ما بوده و هست که زیر بار ظلم نرویم و این درس را از امام حسین(ع) و کربلا گرفته‌ایم.

 *ظالم و شیطان بزرگ در جهان آمریکاست که هیچ رحمی به محرومان و مستضعفین و کشورهای محروم نمی‌کند و در طول این چهل سال اخیر هرچه توان داشته‌اند در عرصه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی به کار گرفته‌اند که در همه شکست خورده اند و در جنگ اخیر که اقتصادی است و ما را در سنگین ترین شکل آن قرار داده اند نیز با کمک همه نیروهای اقتصادی مان، پیروز می شویم.

* ما در جنگ فعلی چند سالی است که در شدیدترین حالت آن قرار گرفته ایم و این دشمنی دشمنان و برنامه ریزی و توطئه آنها علیه ما یک امر طبیعی است و اگر روزی دشمنی آمریکا با ما تمام شود باید در حقانیت راه انقلاب شک کنیم. یک غفلت استراتژیک در کشور داریم و آن توجه نکردن مسئولان به ظرفیت های داخلی است که به جای آن متاسفانه نگاه به بیرون است که در شرایط و مقطع کنونی به نظر می‌رسد برای آن مسئولان هم دارد این امر به اثبات می‌رسد که باید به داخل توجه کنیم اما بهرحال باید دقت کنیم که اگر زمان بگذرد ممکن است امکان استفاده از این ظرفیت را از دست بدهیم.

* سازندگی و توسعه کشور بعد از جنگ به جای اینکه توجه به عرصه های کشاورزی و دامداری داشته باشد به صنعتی شدن توجه داشت و این هم غفلتی دیگر بود. لااقل باید به موازات صنعتی شدن، کشاورزی را هم پیش می بردیم. در چنین شرایطی است که دشمنان به سمت تحریم ما و فشار بر مردم ایران می روند و اگر این راه را که امروز می خواهیم آغاز کنیم پیش از این آغاز کرده بودیم آن وقت دشمن نمی توانست به این سمت ما را با تحریم تحت فشار و محاصره اقتصادی قرار دهد.

* توافق برجام به جای آنکه مانعی برای تحریم ها باشد به نهادینه سازی تحریم ها در کشور منجر شده که آن هم به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بوده و امروز همه دنیا نیز دارد برایش ثابت می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کند. خروج آمریکا از برجام هم که امروز رخ داده، در راستای همان شیطنت های قبلی دشمنان است و چیز جدیدی نیست اما ما باید نگاه مان به درون باشد و اقتصاد مقاومتی که تنها راه علاج مقابله با دشمنان است اما متاسفانه آن هم به خاطر تفاوت مبنایی در اقتصاد کشور میان مسئولان باعث اجرایی نشدن دقیق آن شده است.

رئیس پدافند غیرعامل:کاهش رشدجمعیت مسلمانان هدف حمله زیستی آمریکا و صهیونیست‌ها

همچنین مهر نوشت:

رئیس پدافند غیرعامل گفت: در دفاع بیولوژیک ۲۴ دستگاه مسئول هستند و برایشان وظیفه تعیین شده است، ما باید با انضباط جدی و فرماندهی چند دستگاه را بکار بگیریم تا بتوانیم دفاع کنیم.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درهمایش هیات های اندیشه ورز مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، بهداری و مدافعین حرم همچنین تبریک ایام شعبانیه گفت: در دفاع بیولوژیک ۲۴ دستگاه مسئول هستند و برایشان وظیفه تعیین شده است، ما باید با انضباط جدی و فرماندهی چند دستگاه را بکار بگیریم تا بتوانیم دفاع کنیم.

وی در مورد رشد جمعیت مسلمانان اظهار کرد: رشد جمعیت مسلمانان ۳ برابر مسیحیان است، براورد جمعیت اروپا یی ها این است که کشور هایی مانند المان، انگلیس ، ایتالیا و فرانسه اگر نتوانند به صورت انفجاری نرخ جمعیت خود را در ۳۰ سال تغییر دهند ، جمعیت المانی و فرانسوی در این کشور ها به اقلیت می رسد، و این تهدید علیه ما مسلمانان بکار گرفته شده که می توان به تهدید در حوزه غذایی در این موضوع اشاره کرد که به ان حمله پنهان گفته می شود یعنی ارام ارام در حوزه غذا صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه کنفرانس مونیخ کنفرانس امنیتی و جهانی است افزود: بیل گیتس یکی از سرمایه گذاران در حوزه سایبری است، اما در حوزه زیستی نیز سرمایه گذاری کرده و نسبت به تهدیدات زیستی هشدار داده است. و در این کنفرانس گفته است که اگر در اینده به شما بگویند که ویروس انسانی مانند انفولانزا و ابله می تواند از طریق مانیتور به شما منتقل شود تعجب نکنید، من به شما این هشدار را می دهم، در ۱۰ سال اینده یک اپیدمی جهانی را هشدار می دهم که در حوزه بهداشت جهانی بسیار موثر خواهد بود، بیل گیتس یکی از مباحثی را که در این کنفرانس مطرح می کند انتقال ویروس بیولوژیک از طریق ویروس سایبری و مفصل اتصال انها را دی ان ای می داند.

وی ادامه داد: بیل گیتس اظهار کرد که بیماری های اپیدمی بعدی می تواند با نیت تروریست و از طریق صفحه کامپیوتر با استفاده از مهندسی ژنتیک با ساخت یک ویروس ابله انفلوانزا و یا ویروس های دیگر انتقال پیدا کند، اینکه این موضوع تهدید است یا هشدار می تواند ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.بیل گیتس می گوید، اپیدمیست ها معتقدند انتقال سریع پاتوژن از طریق هوا می تواند کمتر از یک سال ۳۰ میلیون تلفات را برای ما بجا بگذارد، اگر انتقال پاتوژن در اختیار یک تروریست و یا کشور تروریستی قرار بگیرد می تواند تهدید جهانی را ترتیب دهد.

سردار جلالی افزود: بیل گیتس در کنفرانس مونیخ می گوید ما باید نواوری در برابر بیماری های اپیدمی تولید و راه اندازی کنیم، که خودش نیز بنیاد خیریه بیل گیتس را راه اندازی کرده و به ما پیشنهاد داده که دنیا باید یک انبار مهمات از واکسن با قابلیت های تشخیصی بسیار بالا را تولید کند که بتواند این موارد را تشخیص دهد، امادگی در بحث پدافند زیستی مانند امادگی ارتش ها برای جنگ است.در یک نگاه کلی بیل گیتس یه هشدار جهانی در مورد تهدیدات می دهد که ممکن است این تهدیدات در اینده نزدیک در سیستم نظارتی برخی کشورها رخ دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر