کد خبر: 43517
A

رحیمی جهان آبادی: اتحادیه اروپا تجربه عدم همراهی با آمریکا در تحریم کوبا را دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها در تلاش هستند استقلال سیاسی و اقتصادی خودشان را در مقابل تحریم های آمریکا حفظ کنند لذا باید از این فرصت استفاده کرد.

رحیمی جهان آبادی: اتحادیه اروپا تجربه عدم همراهی با آمریکا در تحریم کوبا را دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص ضرورت ایجاد اجماع جهانی بر علیه اقدام یکجانبه آمریکا در مواجه با برجام، گفت: باید اذعان کرد پیش از توافقنامه برجام آمریکا، اروپا، آژانس انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به اجماع رسیده بودند اما اکنون وضعیت ایران اسلامی در دنیا بالعکس شده و آمریکا در یک طرف قرار گرفته و سایر کشورها در مقابل آن قرار دارند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها در تلاش هستند استقلال سیاسی و اقتصادی خودشان را در مقابل تحریم های آمریکا حفظ کنند، اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد کشورهای اروپایی چنین تجربه ای را زمان تحریم های ایالات متحده علیه کوبا تجربه کرده اند.

اتحادیه اروپا تجربه عدم همراهی با آمریکا در تحریم کوبا را دارد

وی در این خصوص گفت: در دهه نود آمریکا کوبا را تحریم کرد اما اروپایی ها حاضر به همراهی با ایالات متحده نشدند و حتی در پارلمان اروپا قانونی تصویب شد که شرکت های اروپایی در تحریم علیه کوبا حضور پیدا کنند، اتحادیه اروپا آنها را تحریم کند که این فشار پاسخ مثبت داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اروپایی ها پای توافقنامه برجام را امضاء کرده اند از این رو اگر قرار باشد پای نقض آن را مهر بزنند به معنای این تلقی می شود که دیگر جایگاهی در دنیا ندارند، ادامه داد: همچنین اگر در مذاکرات به کشورهای اروپایی اطمینان داده شود که ایران همچنان به تعهدات برجامی خود پایبند است و اقدامی که به این مهم آسیب وارد کند انجام نمی دهد، می تواند به ایجاد زمینه برای دستیابی به اجماع جهانی بر علیه اقدام یکجانبه آمریکا در مواجه با توافقنامه کمک کند.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: همچنین باید تسهیل سرمایه گذاری برای اروپایی ها را رقم بزنیم زیرا ایجاد منافع ناخودآگاه این کشورها را به مست ایران می کشاند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس هر چقدر اروپایی ها بخش خصوصی خود را دلگرم کنند، زمینه همکاری آنها با ایران بیشتر فراهم خواهد شد و تحریم های ایالات متحده نیز راه به جایی نخواهد برد./

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر