کد خبر: 43554
A

کریمی قدوسی: حوزه نفوذ دشمن از مدیران دوتابعیتی سرچشمه می گیرد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی گفت: اگر این مدیران در راس یک سازمان قرار گیرند، تیم های مختلفی از کشورهای خارجی از امور حساس کشور مطلع می شوند.

کریمی قدوسی: حوزه نفوذ دشمن از مدیران دوتابعیتی سرچشمه می گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ برنامه بهارستان رادیو گفتگو با موضوع نگاهی به تحقیق و تفحص از دستگاه های اجرایی در خصوص افراد دوتابعیتی در سطوح مدیریتی و با حضور جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی به روی آنتن رفت.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگوی بهارستان رادیو گفتگو در این خصوص اظهار کرد: یکی از ابزارهای قانونی قوه مقننه در حوزه نظارت مسئله تحقیق و تفحص بوده و اهمیت این تحقیق به گونه ای است که در اصول قانون اساسی از آن یاد شده است.

 

وی بیان کرد: پس از ارائه این طرح توسط کمیسیون مربوطه در صحن علنی قرائت می شود و این امر زمانبر بوده و اجرای آن باید منتج به نتایجی شود که طراحان مجلس نسبت به آن اظهار نظر کرده اند.

 

کریمی قدوسی گفت: طرح تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی را زمانی ارائه دادیم که مطالبه عمومی در این بخش در کف جامعه و فضای رسانه های جمعی کل گرفته بود یعنی درست زمانی که اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی خاوری رئیس بانک مرکزی وقت شکل گرفته بود، این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از آنجایی رئیس مجلس اعلام کرده بود که تنها 6 ماه به پایان عمر مجلس نهم باقی مانده بنابراین طرح در معرض رای گیری قرار نگرفت و ما در آن زمان نیز پافشاری چندانی نکردیم اما در مجلس دهم مجددا بازخوانی و تصویب شد.

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به کلیت این طرح تصریح کرد: تحقیق و تفحص به طور مشخص ذکر می کند که به دنبال شناسایی مصادیق است و این مصادیق نه تنها شامل مدیران می شود بلکه همسر و فرزندان آنان را نیز در بر می گیرد یعنی : برابر این تحقیقات مشخص می شود که همسر و فرزندان مدیران نیز دوتابعیتی هستند یا خیر.

 

وی بیان کرد: یک سال از تصویب طرح گذشته و آمار ما بیانگر این است که بالغ بر 300 مدیر دوتابعیتی داریم علاوه براین موضوع، وزارت اطلاعات اعلام کرده که در سال گذشته حدود 210 مدیر به دلیل دوتابعیتی بودن رد صلاحیت داشته اند.

 

کریمی قدوسی اظهار کرد: تاکنون دوتابعیتی بودن جرم انگاری نشده است به همین منظور ما در این طرح یک بانک اطلاعاتی را پیش بینی کرده ایم و پس از جمع آوری های کلی به این نتیجه رسیدیم که حدود یک میلیون و 200 هزار نفر دوتابعیتی در مخزن اطلاعات ما وجود داشت که در سیستم ثبت نشده بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این آمار دربرگیرنده ایرانیان مقیم کشورهای دیگر نیز هست بنابراین ما وزرات اطلاعات را به عنوان بانک اطلاعاتی خود قرار دادیم که در اکثر حوزه ها، ردپا و مستندات حضور آنان دیده می شود.

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی در پایان گفت: حوزه نفوذ دشمن از این بخش سرچشمه می گیرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این مسئله تاکید کرده اند چرا که این مدیران در حال رفت و آمد به کشورهای خارجی هستند و اگر در راس یک سازمان قرار گیرند، تیم های مختلفی از برخی کشورهای خارجی نیز از امور حساس کشور ما مطلع می شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر