کد خبر: 43560
A

منتجب نیا: اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند

رئیس جمهور، وزیر خارجه و کل مسئولان نظام با توافقنامه ای به نام برجام جلوی خطر را گرفتند و تهدیدهایی که نظام و کشور ما را هدف قرار داده بود را رفع کردند. باید از رفع خطر عذرخواهی کنند؟ یعنی اگر می خواستند خانه ای را آتش بزنند و کسی جلوی آتش زدن خانه را گرفته، کسی که جلوگیری کرده باید عذرخواهی کند یا آنهایی که این خطرها را متوجه نظام کردند؟

منتجب نیا: اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه برجام تصمیم کل نظام بود، گفت: کسانی باید عذرخواهی کنند که در دولت گذشته شعار دادند و دنیا را تحریک و تلاش کردند تا اجماع جهانی علیه ایران تشکیل شود؛ برخی افراد هم در نماز جمعه و جاهای مختلف از او حمایت کردند. این افراد باید عذرخواهی کنند؛ نه دولتی که جلوی مخاطرات را گرفته و به مردم خدمت کرده است.

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در مورد بیانیه مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور باید بابت خسارت های برجام از مردم عذرخواهی کند، اظهار داشت: من در این رابطه چند نکته را یادآور می شوم. اولا اینکه مجلس خبرگان که بالاترین رکن تصمیم گیری در نظام جمهوری اسلامی است، چون شأن او انتخاب رهبری و نظارت بر زیر مجموعه رهبری است، نباید وارد مسائل اختلافی، جناح بندی ها و دعواهای سیاسی و جناحی شود.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی تأکید کرد: این خسارت بزرگی است که بعضی ها می خواهند خبرگان را وارد این صحنه ها کنند چون در مجموع به همه نظام لطمه وارد می شود. من تقاضا می کنم از خبرگان عزیز که بزرگان کشور هستند، اجازه ندهند کسانی به حیثیت خبرگان ضربه و خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه قطعا این نوع بیانیه ها مصوب خبرگان نیست، افزود: شاید هیأت رئیسه و یا حتی هیأت رئیسه هم نباشد و چند نفر از خبرگان به نام خبرگان رهبری اظهار نظر و اعلام موضع می کنند. این آقایان در نماز جمعه ها، مصاحبه ها و جاهای مختلف نظرات خودشان را ابراز و کاملا جناحی برخورد می کنند؛ از تریبون خبرگان وارد صحنه نشوند و خبرگان را خدشه دار نکنند.

منتجب نیا با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس جمهور گرفته؟» گفت: به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس جمهور تصمیم گیری نمی کند.

وی یادآور شد: آن طور که همه دنیا و همه کارشناسان می گویند، برجام جلوی خطرهای بزرگ را گرفته است. دولت گذشته بر اثر ندانم کاری ها خطرهایی را به نظام ما وارد کرده بود و رئیس جمهور مورد حمایت بعضی از این آقایان کار را به جایی رسانده بوده که پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت و فصل هفتم رفت و ما در معرض خطر جدی قرار گرفته بودیم. یکی از آثارش تحریم ها بود ولی بالاتر از تحریم ها مخاطراتی وجود داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: رئیس جمهور، وزیر خارجه و کل مسئولان نظام با توافقنامه ای به نام برجام جلوی خطر را گرفتند و تهدیدهایی که نظام و کشور ما را هدف قرار داده بود را رفع کردند. باید از رفع خطر عذرخواهی کنند؟ یعنی اگر می خواستند خانه ای را آتش بزنند و کسی جلوی آتش زدن خانه را گرفته، کسی که جلوگیری کرده باید عذرخواهی کند یا آنهایی که این خطرها را متوجه نظام کردند؟

وی تأکید کرد: کسانی باید عذرخواهی کنند که در دولت گذشته شعار دادند و دنیا را تحریک و تلاش کردند تا اجماع جهانی علیه ایران تشکیل شود؛ برخی افراد هم در نماز جمعه و جاهای مختلف از او حمایت کردند. این افراد باید عذرخواهی کنند؛ نه دولتی که جلوی مخاطرات را گرفته و به مردم خدمت کرده است.

منتجب نیا با بیان اینکه برجام خدمت بوده و خیانت نبوده است، تصریح کرد: دولت آقای روحانی جلوی خیانت هایی که شده بود را گرفته و مردم از او تشکر کردند و می کنند و باید به او دست مریزاد گفت.

وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که «مگر چیزی که اتفاق افتاده توسط جمهوری اسلامی بوده است؟» شخصی به نام آقای ترامپ خیانت و نقض عهد کرده است؛ پیمان بین المللی که همه دنیا برای آن احترام قائل هستند را نقض کرده و همه او را محکوم می کنند. تنها کشورهایی که از او حمایت می کنند اسرائیل و تا حدی عربستان هستند. حتی درون آمریکا هم اغلب صاحب نظران و مردم او را محکوم کرده اند؛ کشورهای دیگر همین طور است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی ادامه داد: کل دنیا دارد ترامپ را محکوم و جمهوری اسلامی را تحسین می کند؛ آن وقت ما بگوییم دولت جمهوری اسلامی از این کار خوبی که انجام داده عذرخواهی کند؟ بنابر این آقایان باید دست از غرض ورزی و نفسانیت بردارند. آنها در شأنیتی قرار گرفته اند که می خواهند نسبت به عالی ترین رکن نظام اسلامی نظر بدهند. آیا به همین شکل مغرضانه می خواهند نظر بدهند؟

وی گفت: من به عنوان یک شهروند و یک دلسوز نظام به نمایندگان خبرگان هشدار می دهم که اجازه ندهند به خاطر موضع گیری های غلطی که بعضی افراد به نام خبرگان انجام می دهند خبرگان آسیب ببیند. امروز این نوع موضع گیری کردن نه مورد حمایت مردم، نه مورد حمایت مقام معظم رهبری و نه مورد رضای خدا است. من تقاضا می کنم که آقایان دست از این موضع گیری ها بردارند و اعضای محترم خبرگان هم جلوی این حرکت ها و موضع گیری های غلط را بگیرند./جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر