کد خبر: 43813
A

بازگشت "فریدون" به انظار عمومی

حسین فریدون برادر رئیس جمهور بعد از یک غیبت تقریبا ده ماهه پس از بازداشت در تیر۹۶، در یک مراسم عمومی حضور پیدا کرد.

بازگشت "فریدون" به انظار عمومی
دیده بان ایران: روز گذشته(جمعه 28 اردیبهشت) در مراسم ختم حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی استاد فقید اخلاق، شخصیت‌های مختلف سیاسی حضور داشتند؛ از محمدباقر قالیباف که در سال 92 مورد حمایت مرحوم طباطبایی بود تا شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری، محسن اسماعیلی، محمود وزیر اطلاعات.
 
به گزارش نامه نیوز، با این حال حضور یک شخصیت سیاسی خبرساز شد و آن هم حسین فریدون دستیار ویژه روحانی در دولت یازدهم و برادر وی است که بعد از یک غیبت تقریبا ده ماهه دوباره در انظار عمومی مشاهده می‌شد.
 
 
آخرین خبرها درباره حسین فریدون به تیرماه 1396 برمی‌گردد که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود و در آن زمان مرحوم سید مهدی طباطبایی به عیادت وی رفت.
 
گزارش‌های تصویری رسانه‌های مختلف حاکی از این است که از زمان تشکیل اولین جلسه دولت دوازدهم در شهریورماه 96 تاکنون، وی در هیچ‌یک از جلسات حضور نیافته بود. در حالی که در دولت یازدهم حسین فریدون همواره در کنار روحانی در هیئت دولت می‌نشست و برخی معتقد بودند که چینش کابینه یا عزل و نصب‌های دولت با نظر فریدون انجام می‌شود.
 
 
عیادت مرحوم طباطبایی از فریدون در تیرماه سال گذشته
 
یکی از حضورهای فریدون در کنار برادرش، به اجلاسیه‌های خبرگان برمی‌گشت اما در هیچ یک از دو اجلاسیه قبلی مجلس خبرگان در شهریور و اسفند سال 96 نیز حضور نداشت.
 
فریدون حتی در مذاکرات‌هسته‌ای وین نیز حضور داشت و به گفته محمود جواد ظریف "نقش آقای فریدون به عنوان فردی که در داخل هیئت و همچنین ارتباط با تهران وظیفه هماهنگی را بر عهده داشت نقش بسیار برجسته ای بود."
 
 
حسین فریدون در مذاکرات وین
 
** فریدون؛ مجموعه‌ای از اتهامات اقتصادی و آموزشی
 
با وجود نقش مهم حسین فریدون در دولت روحانی، ردپای برادر رئیس‌جمهور چندین‌بار در اتهامات مالی دیده شده است. برای مثال یک‌بار در 3 بهمن سال 95، سخنگوی قوه قضائیه درباره دستگیری رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران بانکی و ارتباط وی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ارشد روحانی، گفته بود "این فرد دستگیر شده و دادسرا مشغول تحقیقات است و ارتباطش با آن فرد (فریدون) روشن است."
 
در تیرماه 96 نیز خبر دستگیری حسین فریدون در رسانه‌ها پخش شد و محسنی اژه‌ای 25 تیرماه اعلام کرد که "چندین نوبت در خصوص وی تحقیق شده و برای وی نیز قرار تامین صادر شده است."
 
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه(27 تیر) درباره دستگیری فریدون گفت "از سال قبل بحث‌هایی راجع به وی مطرح می‌کردند و رییس جمهور می‌گفت همه باید پاسخگو باشند، آقای فریدون مرتب می‌رفتند و این بار قرار صادر شد  و چون رقم بالا بود در آن زمان امکان ‌تامین نبود اما بعد دوستان کمک کردند و تامین شد."
 
26 تیر 96 حسین فریدون که در بازداشت به سر می‌برد، گزارش شده بود که در جلسه بازپرسی تعادل خود را از دست داد و به دلیل افت فشار خون به بیمارستان منتقل شد. از آن زمان وی ظهور و بروز رسانه‌ای نداشت تا روز گذشته که در مراسم تشییع مرحوم طباطبایی حضور پیدا کرد. 
 
 
 
 
منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر