کد خبر: 43824
A

لاوروف: امیدواریم خروج آمریکا از برجام ارتباطی با طرح‌ های حمله به ایران نداشته باشد/ ایران تشدید تنش را انتخاب نکرده است

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده است که تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ارتباطی با طرح‌های آمریکا برای حمله به تهران یا تغییر نظام سیاسی ایران نداشته باشد.

لاوروف: امیدواریم خروج آمریکا از برجام ارتباطی با طرح‌ های حمله به ایران نداشته باشد/ ایران تشدید تنش را انتخاب نکرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجهروسیه گفت: «مسکو امیدوار است که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق با ایران، ارتباطی با طرح های این کشور برای حمله به تهران یا تغییر نظام آن نداشته باشد.»

لاوروف در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی «کلارین» گفت: « قضاوت درباره اتفاقاتی که رخ خواهد داد، سخت است. امیدوارم که تصمیم آمریکا برای خروج از توافق با ایران، ارتباطی با طرح های این کشور برای حمله به تهران یا تغییر نظام آن نداشته باشد.»

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ادامه داد ما آماده همکاری به نفع برجام هستیم و تلاش می کنیم تا همکاری های دوجانبه با تهران را توسعه دهیم.

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدوارم کرد که  برجام به رغم خروج آمریکا از این توافق، همچنان پابرجا بماند.

لاوروف گفت: «ما بر این باوریم اینکه ایران تشدید تنش را انتخاب نکرده و همچنان به عمل به تعهداتش در قبال جامعه بین المللی ادامه می دهد، مسئله ای حیاتی است. تعهد ایران به برجام یک بار دیگر از سوی آژانس بین المللی انرژیاتمی تایید شده است. دیگر طرفین از جمله روسیه نیز به توافق هسته ای پایبند هستند.»

وزیر خارجه روسیه گفت نشانه خوش بینی محتاطانه ای وجود دارد که این توافق حفظ خواهد شد.

لاوروف تاکید کرد: «بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران، ضرورت دارد مکانیسم بی سابقه ای برای تضمین های امنیتی دوجانبه ایجاد شود تا امسئله کره شمالی نیز حل و فصل شود.»

او خاطرنشان کرد: «واضح است که مسئله هسته ای شبه جزیره کره به دور از دیگر چالش های امنیتی منطقه و یا با بی توجهی به منافع هر یک از طرفین قابل حل و فصل نیست. مرور اشتباهات گذشته، به روشنی این موضوع را نشان می دهد.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر