کد خبر: 43874
A

کرباسچی: کاش پشتکار، جدیت و پرکاری دولت احمدی نژاد در دولت روحانی بود/ مسئولان سیاسی و امنیتی مساله کازرون را نمی دانستند؟

این ها اشکال است و باید این اشکالات را بگوییم. آیا مسئولان سیاسی و امنیتی مساله کازرون را نمی دانستند؟ این ها اشکال دولت است. حال هر چقدر هم وزارت کشور اطلاعیه دهد؛ باید این ها را پیش تر بیان می کردند. نخستین مساله و اشکال این دولت این است که دولت کم کاری است. دولت نباید بعد از ماجرا وارد شود؛ این دولت، دولت محافظه کاری است.

کرباسچی: کاش پشتکار، جدیت و پرکاری دولت احمدی نژاد در دولت روحانی بود/ مسئولان سیاسی و امنیتی مساله کازرون را نمی دانستند؟

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: ما از انتخاب دکتر روحانی پشیمان نیستیم، البته این دولت را تقدیس هم نمی کنیم اما به عنوان نمونه این واقعیت در حوزه بین المللی وجود دارد که در تاریخ این کشور و دنیا نظیر نداشت که یک کشور جهان سوم و در حال توسعه با یک برخورد دیپلماتیک بتواند صف مجموعه ای از ابرقدرت ها را از هم جدا کند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا ، غلامحسین کرباسچی در نشست حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها نمونه حکومت دینی در جهان است، اظهار کرد: ایام ماه رمضان صرف نظر از جنبه‌های عبادی و معنوی آن که برای برای همه مشخص است، یک تجربه بیرون رفتن از خود و از خودگذشتگی برای ماست. در 40 سال اخیر نیز عمده نارسایی ها و گرفتاری‌ها به خودمحوری و استبداد رای ما باز می گردد، در واقع اگر به ماه رمضان به عنوان یک مناسک نگاه نشود، تمرینی برای عبور از خود است.

وی ادامه داد: در بعد نظری نیز بسیاری به این نتیجه رسیده اند که حیات معنوی و نگاه دینی نمی تواند جامعه بشری را به خوبی اداره کند. حتی برخی متفکرین مدعی هستند که دنیای امروز پایان حیات معنوی است. اما امام در یک چنین شرایطی جرات کرد و این تجربه را در ایران با همه مشکلات پیاده کرد.

امروز این معنا دغدغه ذهنی همه ماست که آیا می توانیم این تجربه را با موفقیت به جهان ارایه کنیم؟ در این مسیر باید توجه داشت مشکلات و معضلات به همه ما بازمی گردد و دولت نمی تواند و در توان آن هم نیست که به همه این مسایل رسیدگی کند. تک تک افراد جامعه و به خصوص اهل عقل و اهل سیاست و نیروهای کیفی جامعه در این مسیر تاثیرگذار هستند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تک تک افراد جامعه در محیط خود و مجموعه خویش آیا می توانند تاثیرگذار باشند و با از خودگذشتگی نگاه به مردم و منافع جامعه را در نظر گیرند؟ باید توجه داشت جامعه یک باره خوب نمی شود. خود ائمه و پیامبران(ع) نیز این کار را نکردند و این با تک تک اعمال و ذره و ذره صورت گرفت.

کرباسچی بیان کرد: باید بتوانیم به این سمت حرکت کنیم و حتما نیازمند تمرین در این مسیر هستیم و ماه رمضان را باید وسیله ای برای دست یابی به این هدف قرار دهیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه خیلی از مشکلات مربوط به این دولت نیست، گفت: به عنوان نمونه رئیس دولت قبل در بالادست یک استان برای به دست آوردن رای اجازه ایجاد 2000 تا 3000 باغ را داده در حالی که در پایین دست منابع محدود است. ما نباید این وضعیت را نیز نادیده بگیریم.

کرباسچی افزود: ما از انتخاب دکتر روحانی پشیمان نیستیم؛ آن هم به این دلیل که اگر دیگران رای می آوردند، کارهایی که می خواستند بکنند را انجام می داند؛ البته ما این دولت را تقدیس نمی کنیم اما به عنوان نمونه این واقعیت در حوزه بین المللی وجود دارد که در تاریخ این کشور، این منطقه و دنیا نظیر نداشت که یک کشور جهان سوم و در حال توسعه با یک برخورد دیپلماتیک بتواند صف مجموعه ای از ابرقدرت ها را از هم جدا کند. این اتفاقی است که در این دولت رخ داده است. اتفاقات بعد از برجام نیز برای کشور تاریخی است. همین که در این دولت جلوی بسیاری از ضایعات مانند موسسات مالی اعتباری گرفته می شود، امر مثبتی است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما به همین دولت و خود نیز اشکال داریم. اگر پشتکار، جدیت و پرکاری دولت احمدی نژاد در دولت روحانی بود، بسیاری از مشکلات شاید رنگ دیگری داشت. این را نمی توان انکار کرد که مجموعه مدیران دولت افراد خوبی هستند ولی به لحاظ سن و نبود انگیزه و یا اینکه تجربه این پست ها را در گذشته داشته اند، شاید آن پشتکار لازم را ندارند. کشور باید دائم در حال مونیتور شدن توسط مدیران باشد. در خیلی از دستگاه ها اینگونه احساس می شود که گویی به صورت اتوماتیک مسایل پیش می رود.

وی با بیان اینکه برخی اوقات یک فاجعه ای رخ می دهد، آن زمان همه حواسشان جمع می شود، گفت: این ها اشکال است و باید این اشکالات را بگوییم. آیا مسئولان سیاسی و امنیتی مساله کازرون را نمی دانستند؟ این ها اشکال دولت است. حال هر چقدر هم وزارت کشور اطلاعیه دهد؛ باید این ها را پیش تر بیان می کردند. نخستین مساله و اشکال این دولت این است که دولت کم کاری است. دولت نباید بعد از ماجرا وارد شود؛ این دولت، دولت محافظه کاری است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: گاهی اینطور احساس می شود که مدیران آرامش طلب هستند. جاه طلبی مثبت می تواند خیلی از مشکلات کشور را پیش برد.

وی با اشاره به مسایل قومیت گرایی ادامه داد: بعد از این همه شعار و این همه تجربه آقای روحانی در حوزه سیاسی، مگر قرار نبوده در حوزه شایستگی ها کار بیشتری شود. این ها اشکالات دولت است و نباید دریغ کرد و آن را بیان نکرد. نباید دولت ترس داشته باشد. گاهی اوقات اینگونه احساس می شود کسانی که به پست هایی رسیدند، آن را یک غنیمت می دانند. این ها اشکال است و با این منطقی که قرار است یک حکومت ایده آل داشته باشیم، نمی خواند.

کرباسچی عنوان کرد: باید موفق شویم کار وجدانی و الهی خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم چون رمز موفقیت در جامعه کنار گذاشتن خودمحوری و خودخواهی هاست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موفق شویم، باید مسیر ما این ادعا را ثابت کند که آیا حکومت دینی می تواند کشور را با این انگیزه ها اداره کند یا خیر؟ فرصت ها به گونه ای نیست که بازگردد. این دوره ای که افرادی رای آورده اند، دیگر تکرار نمی شود. خدا نکند ما وسیله ناامیدی برای مردم شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر