کد خبر: 43955
A

مسکو: این انگلیس است که همواره به دنبال عملیات سری در خارج از مرزهایش بوده/ هر سه ادعای لندن درباره اسکریپال، بی‌پایه است

روابط بین روسیه و انگلیس در مارس سال جاری میلادی و در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش یولیا به سردی گرویده است؛ لندن می گوید این روسیه بوده که در این اقدام دست داشته است.

مسکو: این انگلیس است که همواره به دنبال عملیات سری در خارج از مرزهایش بوده/ هر سه ادعای لندن درباره اسکریپال، بی‌پایه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است، اطلاعات کافی برای اثبات این قضیه دارند که این انگلیس است نه روسیه که تمایل دارد تا دست به عملیات سری در خارج از مرزهای خود بزند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روابط بین روسیه و انگلیس در مارس سال جاری میلادی و در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش یولیا به سردی گرویده است؛ لندن می گوید این روسیه بوده که در این اقدام دست داشته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:‌ از همان ابتدا، ما گفتیم که سه ادعای مطرح شده از سوی دولت انگستان درباره پرونده اسکریپال ها بی پایه و اساس است. نخست اینکه روسیه همیشه دست به از میان بردن جاسوس ها می زند و این جزئی از سنت های دولت روسیه است که افرادی را در خارج از کشور به قتل برساند. اما ما اطلاعات کافی در اختیار داریم تا اثبات کنیم که این سرویس های اطلاعاتی انگلستان هستند که همیشه در چنین عملیاتی شرکت داشته و دارند و این تبحر را نیز دارند که تقصیر را به گردن دیگری بیندازند.

وی ادامه داد: مساله دیگر درباره عامل شیمیایی نوویچوک است که از آن برای مسموم کردن اسکریپال ها استفاده شده است. ما اطلاعاتی را از دست کم 20 کشور منطقه شمال آتلانتیک به دست آورده‌ایم که نشان می دهد امروزه آنها این ماده شیمیایی را می سازند و از جمله آن می توان به سوئد و جمهوری چک اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: سومین اتهام آنها این است که این ماده شیمیایی از روسیه آورده شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر