کد خبر: 44116
A

سلیمی: حجم ثبت‌نام کنندگان در آزمون استخدامی نشانه علاقه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به پشت‌میزنشینی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس معتقد است به دلیل نداشتن مهارت کافی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای کارآفرینی، تمایلات به سمت پشت‌میز نشینی سوق پیدا کرده است.

سلیمی: حجم ثبت‌نام کنندگان در آزمون استخدامی نشانه علاقه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به پشت‌میزنشینی است

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی با انتقاد از عدم تربیت نیروی کارآفرین در دانشگاه‌ها و علاقه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به پشت‌میز نشینی گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن مهارت کافی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای کارآفرینی و کارهای تولیدی، تمایلات به سمت مشاغل آسان یا همان پشت‌میز نشینی سوق پیدا کرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت علوم باید در رویکردهایش تغییر ایجاد کند و قانون برنامه ششم نیز وزارت علوم را مکلف کرده که 50 درصد آموزش در دانشگاه‌ها به صورت مهارتی باشد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: باید وزارت علوم به سمت اجرا برود و در کنار دروس تئوری، دروس مهارتی نیز برای دانشجویان گنجانده شود؛ متاسفانه بیشتر دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی بدلیل عدم آموزش عملی، مهارت کافی برای کارآفرینی ندارند و زمانی که هر دستگاه دولتی اعلام نیاز می‌کند، 10 برابر ظرفیت استخدام در آن دستگاه، برای آزمون ورودی ثبت نام می کنند.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس بیان کرد: در جلسه‌ای که کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر علوم برگزار شد، راجع به عدم آموزش مهارتی در دانشگاهها پرسیده شد و تبادل نظرات مختلف پیرامون این بحث انجام شد و وزیر قول مساعد جهت پیگیری این موضوع به اعضای کمیسیون داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:  نکته مهم در تربیت نیروی کارآفرین، باید دستگاه‌های مربوطه از آموزش و پرورش گرفته و وزارت علوم با همکاری یکدیگر، نیروی کارآفرین تربیت کنند تا به رشد و توسعه کشور منتهی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر