کد خبر: 44227
A

امام جمعه اصفهان: مشکلات زاینده‌رود با گردهمایی و اعتراض برطرف نمی‌شود

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که مشکلات آب زاینده‌رود با برگزاری گردهمایی‌ها و اعتراضات برطرف نمی‌شود، گفت: افرادی که پشت این گونه جلسات هستند دست بردارند زیرا اصفهان نیاز به آرامش دارد ما نیازمند اتحاد هستیم .

امام جمعه اصفهان: مشکلات زاینده‌رود با گردهمایی و اعتراض برطرف نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه روز گذشته اصفهان اظهار کرد: یکی از فواید مهم روزه در ماه رمضان دستیابی به تقوا است.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن پذیرایی از روح است که انسان را به تقوا نزدیک می کند، افزود: رمضان ماهی است که در آن تمام بندگان به مهمانی خداوند دعوت می شوند و همان طور که بدن نیاز به غذا دارد روح او نیز نیازمند ترک عادات رذیله است.

مهدوی تصریح کرد: روح انسان نیازمند ظرافت داشتن است نه قساوت، تا بتواند به هم نوعان خود ترحم کند و به یاد فقرا باشد. روح انسان نیازمند مساوات است که تمام اینها در گرو روزه گرفتن است.

وی با بیان اینکه روزه که می گیریم سالم‌تر هستیم و بدن از بسیاری از بیماری های گوارشی، گرفتگی عروقی و تنبلی کبد و کلیه طبق نظر متخصصین خالی می شود، گفت: از ارزان ترین، ساده ترین و فراگیرترین درمان ها روزه است. زیرا بسیاری از بیماری ها به دلیل پرخوری، مداوم خوری و ناجور خوری ایجاد می شوند در حالی که فردی که روزه است از پرخوری و ریزه خواری اجتناب می کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: استجابت دعا در این ماه بسیار زیاد است و در شب های قدر نیز بیشتر می شود شبی استثنایی که خداوند مقدمات نزول کتاب قرآن را در آن فراهم می کند. شما را دعوت به اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان می کنم زیرا بیشتر از اعتکاف ماه رجب ثواب دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم با اشاره به فرمایشات مقام رهبری در دیدار با مسئولان نظام، گفت: ایشان از شش تجربه نسبت به مذاکرات در گذشته برجام گفتند که با آمریکا و اروپا باید کسب کرده باشیم که در تصمیم گیری مسئولان موثر شود.

مهدوی ادامه داد: نخستین تجربه این است که ایران با شرایطی که آمریکا دارد و هیچ گونه پایبندی و تعهدی ندارد، جمهوری اسلامی نمی تواند با او مذاکره کند. دوم اینکه عمق دشمنی آمریکا را باید در مذاکرات شناخته باشیم که دشمنی آنها فقط در زمینه انرژی اتمی نیست و این بهانه است بلکه آنها مشکلشان این است که توانایی دیدن خارج شدن ایران از سلطه را ندارند و ولایت فقیه دارد از نفوذ آمریکا جلوگیری می کند و از این مورد هراس دارند.

وی با اشاره به اینکه تجربه سوم این است که انعطاف در مقابل دشمن هیچ گاه سبب نشده است که تیغ آنها را کند کند بلکه آنها را جسورتر کرده است. هیچ وقت خواهان دشمنی با آمریکا نیستیم اما نرمش در مقابل آنها او را گستاخ تر می کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تجربه گذشته نشان می دهد که هر کجا که مستحکم تر ایستادیم دشمن عقب نشینی کرده است، گفت: تجربه پنجم نشان می دهد که در حساس ترین مواقع به صحبت ها و رفت و آمدوشدهای اروپایی ها با امریکا اعتماد نکنیم و دلخوش نباشیم.

مهدوی خاطر نشان کرد: تجربه ششم گره نزدن مشکلات کشور به برجام است. مشکلات کشور با برجام حل نمی شود و تنها با تکیه بر نیروی داخلی و توان ملی برطرف می شود. مشکلات کشور با اقتصاد مقاومتی برپایه صادرات غیر نفتی برطرف می شود.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند ایران برای اروپایی ها شروطی باید داشته باشد زیرا سابقه اروپایی ها در بحث برجام نشان داد که بد عهدی هم داشتند و حتی در دو سال اخیر که آمریکا برجام را نقض کرد سکوت آنها خیانتشان را نشان داد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: نکته مهم سخنان مقام رهبری این است که ایشان فرموند دشمنی آمریکا با ما در واقع به دلیل اصول ما است اصولی که برپایه استقلال، آزادی، نه شرقی و نه غربی و جمهوری اسلامی و دفاع از مظلومین است و تا وقتی این اصول را داریم با ما شمنی می کند.

وی ادامه داد: اگر تیم مذاکره کنندمان برتوصیه مقام رهبری که فرمودند از آمریکا امضا بگیرید پا فشاری می کردند اکنون آمریکا از برجام خارج نشده بود، هر چند که امریکا بد عهدی می کرد. تیم مذاکره کننده بدانند که از حمایت رهبری و مردم برخوردارند و ترسی از دشمن هم ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مشکلات آب زاینده رود با برگزاری این چنین گردهمایی ها و اعتراضات برطرف نمی شود، اضافه کرد: افرادی که پشت این گونه جلسات هستند دست بردارند زیرا اصفهان نیاز به آرامش دارد ما نیازمند اتحاد هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر