کد خبر: 44363
A

واکنش روزنامه ۱۹ دی به مراسم درگذشت ناصر ملک مطیعی / ما خودمان او را محبوب کرده‌ایم

، بازتاب فوت ناصر ملک مطیعی، هنرپیشه سابق فیلم‌های فارسی، تلنگری است که یک بازنگری در برخی روش‌ها و منش‌های خود داشته باشیم. اغلب کسانی که در تشییع آن مرحوم شرکت کرده‌ بودند، اصلا فیلمی از او ندیده بودند، چه بسا برخی فیلم‌های او را می‌دیدند هرگز شرکت نمی‌کردند. او 40 سال ممنوع‌التصویر بود، ولی فوتش باعث شد خبر مهم صدا و سیما شود و عکس او عکس صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها گردد. آیاجز این است که ما خودمان او را محبوب کرده‌ایم؟

واکنش روزنامه ۱۹ دی به مراسم درگذشت ناصر ملک مطیعی /  ما خودمان او را محبوب کرده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران , روزنامه 19 دی در یادداشتی نوشت ؛ «اقرأ کتابک کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا» (اسراء/ 14)؛ نامه (اعمال) ات را بخوان، امروز تو، خود برای رسیدگی به کردارت کفایت می کنی.

 

یکی از فضایل ماه مبارک رمضان رسیدگی به حساب نفس و عملکرد انسان است که انسان در این ایام خود بسنجد که چه کارهایی کرده است که نمی‌باید می‌کرد و یا چه کارهایی نکرده است که باید انجام می‌داد تا مبنای خودسازی و زمینه تکامل انسان شود.

 

چهل سالگی انقلاب نیز که به تعبیری دوران بلوغ یک نظام و انقلاب است، بهترین فرصت برای محاسبه و سنجش عملکرد نظام است تا دوباره نگاهی به مسیری که آمده‌ایم  بی افکنیم، نادرستی‌ها و درستی‌ها را درست ببینیم؛ بنگریم آیا همه تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم، کارهایی که انجام داده‌ایم، شیوه پیمودن مسیر همه درست بوده است؟بی تردیداگر پاسخ دقیق و صحیح به این سوالات ندهیم، با چالش‌ها، ابهامات و موانع پیش‌بینی نشده‌ای روبرو می‌شویم که هر کدام می‌تواند برای نظام مخاطره آفرین باشد.

 

دشمنان در طول این چهل سال تمام تلاش خود را معطوف از بین بردن نظام و انقلاب کرده‌اند. البته الحمدلله توفیقی پیدا نکرده‌اند، ولی نمی‌شود از کنار این سوال به سادگی گذشت که اشتباه های خود ما چقدر به نظام و انقلاب ضربه زده و در روند آن خلل ایجاد کرده است؟ از نشانه‌های مؤمن آن است که از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ ما چه تمهیداتی اندیشیده ایم که دوباره گزیده نشویم، آیا امروز بازهم گزیده نمی‌شویم؟ چرا توجهی به تکرار اشتباهات و عملکردهای ناصحیح خود نداریم و از آنها عبرت نمی‌گیریم؟

 

برای مثال، بازتاب فوت ناصر ملک مطیعی، هنرپیشه سابق فیلم‌های فارسی، تلنگری است که یک بازنگری در برخی روش‌ها و منش‌های خود داشته باشیم. اغلب کسانی که در تشییع آن مرحوم شرکت کرده‌ بودند، اصلا فیلمی از او ندیده بودند، چه بسا برخی فیلم‌های او را می‌دیدند هرگز شرکت نمی‌کردند. او 40 سال ممنوع‌التصویر بود، ولی فوتش باعث شد خبر مهم صدا و سیما شود و عکس او عکس صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها گردد. آیاجز این است که ما خودمان او را محبوب کرده‌ایم؟

 

علی‌ای‌حال دشمنان نظام و انقلاب این روزها پیچیده‌تر از همیشه مشغول اجرای نیات شوم خود هستند. اصرار بر تصمیم‌ها و مشی و منش‌های اشتباه می‌تواند به دشمن در اجرای اهدافش کمک کند. بیاییم در چهل سالگی انقلاب یک نهضت بازنگری راه بیندازیم. نقاط قوتمان در این سالها را تقویت و اشتباهاتمان را جبران کنیم./ ۱۹ دی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر