کد خبر: 44382
A

عفو بین‌الملل خطاب به بن‌سلمان: دست از دورویی بردار!

سماح حدید، مدیر کمپین‌های خاورمیانه در عفو بین‌الملل گفت: بازداشت محمد البجادی، فعال برجسته حقوق بشر به مثابه تحول دیگری در راستای کمپین سرکوب فعالان حقوق بشر در عربستان است. محمد البجادی فعال مبارزی در زمینه حقوق بشر بود و تنها به خاطر فعالیت مهمش هدف قرار گرفت.

عفو بین‌الملل خطاب به بن‌سلمان: دست از دورویی بردار!

مدیر کمپین‌های خاورمیانه در عفو بین‌الملل از مقامات عربستان خواست فورا فعالان حقوق بشر را بدون قید و شرط آزاد کنند.

به گزارش دیده بان ایران، به نقل از سایت العهد، سماح حدید، مدیر کمپین‌های خاورمیانه در عفو بین‌الملل گفت: بازداشت محمد البجادی، فعال برجسته حقوق بشر به مثابه تحول دیگری در راستای کمپین سرکوب فعالان حقوق بشر در عربستان است. محمد البجادی فعال مبارزی در زمینه حقوق بشر بود و تنها به خاطر فعالیت مهمش هدف قرار گرفت.

وی افزود: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به ترویج اصلاحات خود ادامه می‌دهد درحالی که تمامی کسانی را که از سیاست‌های او انتقاد کنند بازداشت می‌کند. محمد بن سلمان باید این دورویی کامل را متوقف کند.

حدید بار دیگر از مقامات عربستان خواست این فعالان را فورا بدون قید و شرط آزاد و مکان بازداشت‌شدگان را نیز اعلام کنند تا خانواده و وکلایشان امکان ارتباط با آن‌ها را داشته باشند.

محمد البجادی یکی از اعضای مؤسسان جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان است که مارس ۲۰۱۳ تعطیل شد و تمامی اعضای آن بازداشت شدند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر