کد خبر: 44400
A

بیانیه شورای همکاری‌ کشورهای خلیج فارس: ایران باید دست از دخالت کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح به نیروهای انصارالله را متوقف کند

دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس مدعی شد: «حفظ امنیت و ثبات منطقه اولویت اول کشورهای خلیج فارس است.

بیانیه شورای همکاری‌ کشورهای خلیج فارس: ایران باید دست از دخالت کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح به نیروهای انصارالله را متوقف کند

در بیانیه‌ای که در سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای همکاری‌های خلیج فارس صادر شد نمایندگان مدعی شده‌اند که ایران در درگیری‌های یمن نقش دارد و از ادامه حمایت‌های ایران از نیروهای انصارالله انتقاد کردند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از عرب نیوز، جمعی از اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف شورای همکاری‌های خلیج فارس با طرح ادعایی در مورد نتایج ادامه فعالیت‌هایی که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، به ایران هشدار دادند.

بر اساس این گزارش در بیانیه‌ای که در سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای همکاری‌های خلیج فارس صادر شده نمایندگان مدعی شده‌اند که ایران در درگیری‌های یمن نقش دارد و از ادامه حمایت‌های ایران از نیروهای انصار الله انتقاد کردند.

«عبد الطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس مدعی شد: «حفظ امنیت و ثبات منطقه اولویت اول کشورهای خلیج فارس است. نقش محوری عربستان در حمایت از شورای همکاری برای رسیدن به اهداف جمعی و اجرای قطع نامه‌های شورای همکاری قابل تقدیر است.»

وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ایران باید دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح و تجهیزات به نیروهای انصارالله را متوقف کند تا یمن از بدترین بحران بشری جهان نجات پیدا کند.»

«محمد الخنیزی» یکی از اعضای سعودی شورا در اظهاراتی مغرضانه ادعا کرد: «ایران در بیشتر درگیری‌های منطقه دخالت دارد و این کار همه تلاش‌ها برای ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه را از بین می‌برد. ایران پاراگراف ۱۴ قطع‌نامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را زیر پا گذاشته است. »

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر