کد خبر: 44461
A

نوبخت در نشست خبری: سوال‌کنندگان از روحانی دنبال تفکر احمدی نژادی هستند/ بعضی از وزرا باید هر روز در مجلس کارت بزنند/ هنرمندان بگویند چه کاری انجام دهیم تا همان کار را بکنیم!

سخنگوی دولت گفت: تا تاریخ ۶ خرداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان خریداری شد.

نوبخت در نشست خبری: سوال‌کنندگان از روحانی دنبال تفکر  احمدی نژادی هستند/ بعضی از وزرا باید هر روز در مجلس کارت بزنند/  هنرمندان بگویند چه کاری انجام دهیم تا همان کار را بکنیم!

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛ محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه یاد و خاطره ناصر یمین مردوخی کردستانی که شب گذشته دارفانی را وداع گفت، گرامیداشت.

 نوبخت اظهار داشت: همه واردات کشور از طریق ثبت سفارش انجام می‌شود و بانک مرکزی هم باتوجه به این ثبت ارز تخصیص می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی تا تاریخ ۶ خرداد ۱۹ میلیارد و ۷۲۴ میلیون دار برای ۱۸۲ هزار و ۲۱۶ قلم کالا ثبت سفارش شده است.

سخنگوی دولت گفت: از ۲۲ فروردین به بعد ۸ میلیارد و ۲۵۴ میلیون دلار برای ۷هزار و ۹۰۰ قلم ثبت سفارش شده است.

وی در خصوص خرید گندم اظهار داشت: تا تاریخ ۶ خرداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان خریداری شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: پیش بینی بودجه بر عهده سازمان برنامه بودجه است که ما پیش‌بینی منابع برای پیش بینی مصارف می‌کنیم که سال گذشته (۹۶) این رقم  سیصد و ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این رقم در مجلس به سیصد و ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: تامین این رقم برای خزانه محقق نبود و ما برای اینکه با کسری بودجه مواجه نشیم باید از خزانه قرض می‌کردیم .  

وی ادامه داد: برای امسال هم متصور بودیم سیصد و ۴۷ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن منابع صندوق داشته باشیم و تلاشمان این بود که این رقم تصویب شود که این رقم در مجلس به سیصد و ۸۰ میلیارد تومان رسید.

نوبخت تاکید کرد: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده تا سال ۱۴۰۱ به تولید ناخالص ملی اضافه می‌شود و  ۸ میلیاردتومان کسری بودجه داشته باشد.

وی تاکید کرد : امسال کسری بودجه نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما باید با همه توان از  مردم خود صیانت کنیم، گفت: عدد بزرگ دیگری در پرداخت‌ها داریم، ما باید چیزی حدود ۷ هزار میلیارد تومان به عنوان پاداش بازنشستگان دولت پرداخت کنیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: ان‌شاالله این پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت و آن دوماه عقب‌مانده هم پرداخت خواهدشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن چه گفته می‌شود مغایرت با واقعیت‌های جامعه ندارد که بگوییم مردم در ناز و نعمت هستند، می‌دانید دشمنان ما تلاش خود را کردند تا این چشمه خشک شود. نباید بگذاریم به مردم سخت بگذرد، اینکه پول داشته باشی و مملکت را اداره کنی، هنر نیست!

نوبخت گفت: از مردم می‌خواهیم ما را کمک کنند، این که دولت را در فشار قرار دهیم کاری پیش نمی‌رود، رئیس‌جمهور در هیات دولت بارها گفته‌اند که اگر مطالباتی وجود دارد تا قبل از اینکه اعتراضاتی صورت بگیرد، رسیدگی کنید .

وی در خصوص تخریب دولت از سوی رسانه‌ها با وجود اینکه مقام معظم تاکید کردند همه باید به دولت کمک کنند، گفت: مذاکرات ما با ۶ کشور بزرگ صورت گرفت که دنیا را مجاب کنیم که فعالیت‌های هسته‌ای آن نظامی نیست و آژانس هم یازده بار اعلام کرده فعالیت‌های مردم ایران صلح‌آمیز است.

سخنگوی دولت ادامه داد: بدخواهی آمریکا برکسی پوشیده نیست، ما آدم‌های ساده‌لوح نبودیم که هرچه آن‌ها بگویند، قبول کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه قبلی آمریکا هم اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده ایران باهوش هستند و حتی ترامپ می‌گوید وقتی وزیر امور خارجه خود را با ظریف مقایسه می‌کند کم می‌آورد ، مردان مذاکره‌کننده ما سرداران ما هستند و حق نداریم که آن‌ها تحقیر کنیم.

نوبخت بیان کرد: همه تلاشمان این است که به مردم هزینه تحمیل نکنیم و حتی حاضریم جان خود را بدهیم و بار دیگر می‌گویم تاریخ آقای روحانی را تکریم خواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند بدگویی‌ها پشت سر دولت در تاریخ ۲۹ اردیبهشت خود را نشان می‌دهد، دیدید که چه شد، الان دیگر ضربه به دولت ضربه به قوه مجریه نیست بلکه به مجموعه نظام است.

نوبخت تاکید کرد: برخی از روزنامه‌ها که ادعای انقلابی‌گری دارند را بینید انگار ترامپ صحبت می‌کند، چرا گرا به دشمن می‌دهید؟

وی افزود: از مردم فهیم آمریکا می‌خواهیم که جواب این‌ها را در انتخابات آینده بدهند.

سخنگوی دولت درباره سوال از رئیس‌جمهور گفت: جایی که لازم است باید سوال، استیضاح و یا تحقیق و تفحص کنیم. اما سوال این جاست اگر واقعا قصد رفع ابهام است که نمایندگان آقای رئیس‌جمهور پاسخ دادند.

وی ادامه داد: شما استیضاح را دیدید سابقه داشت در سال اول چهار نماینده را استیضاح کنند؟ نتیجه را دید که چه شد؟

نوبخت تاکید کرد: به وجدان عمومی مجلس ایمان دارم. این روزها بعضی از وزرای ما که باید در مجلس کارت بزنند و هر روز آن‌جا هستند. تنها چیزی که کم نداریم مشکلات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: طرح سوال از رئیس‌جمهور برای نخستین بار است و باید دوباره سوال از رئیس دولت‌های نهم و دهم را یادآوری کنم.

وی تاکید کرد : این خط سیاسی دنبال‌کننده همان تفکر رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم هستند.  این افراد ملت ایران را نمایندگی نمی‌کنند. مردم مطالبات بزرگتری دارند.

سخنگوی دولت درباره فیلترینگ تلگرام گفت: دولت نظر خودش را بیان کرد و با فیلترشکن‌هایی که وجود دارد مخاطبان می‌توانند از تلگرام استفاده کنند. فعالیت ما در زیرساخت و وزارت ارتباطات مشخص است و ما در تلاش هستیم از ارزش‌های مهم خود صیانت کنیم اما واقع‌بینانه به مسائل نگاه می‌کنیم.

 ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر