کد خبر: 44569
A

واکنش پورمختاربه رای لاریجانی: ترس از پیروزی عارف از دلایل رای نمایندگان ولایی به لاریجانی بود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه اعلام کاندیداتوری سه فراکسیون سیاسی مجلس برای ریاست مجلس نشان دهنده انتقاد به عملکرد هیات رییسه مجلس بود، گفت که این فراکسیون به رغم انتقادات جدی به رفتارهای لاریجانی برای عدم رای آوری عارف، به او رای داد و امیدوار است روحیه اصولگرایی لاریجانی در این دوره برگردد.

واکنش پورمختاربه رای لاریجانی: ترس از پیروزی عارف از دلایل رای نمایندگان ولایی به لاریجانی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی پورمختار اظهار کرد: اینکه فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای ریاست مجلس کاندیدا معرفی کردند این پیام را داشت که هیات رییسه باید به شان و جایگاه مجلس و نمایندگان توجه کنند.

وی ادامه داد: ما شاهد این بودیم که استیضاح‌هایی که در مجلس مطرح شد تبدیل به افتضاح شد، یا سوالات و تحقیق و تفحص‌هایی که به هیات رییسه می‌رود گم و بایکوت می‌شود. نمایندگان هم اثر همین رفتارها را نشان دادند و گفتند که در واقع می‌خواهند یک مجلس قوی داشته باشند. این موضوع ربطی به دیدگاه سیاسی ندارد بلکه مجلس باید اقتدارش را در قبال دو قوه دیگر حفظ کند؛ خصوصا دولت که در دو سال گذشته تقریبا با مجلس یکی شده و تلقی این است که هر چه دولت دوست دارد در مجلس اجرا می‌شود، این پیامی بود که امیدواریم در طول سال آینده تغییرش را حس کنیم.

پورمختار با بیان اینکه انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی یک تصمیم آنی بود، گفت: این تصمیم در صحنه انتخاب رخ داد؛ در واقع آن جهاتی که باعث شد دو فراکسیون به عنوان ولایی و مستقلین شکل بگیرد زمینه‌اش در حال از بین رفتن است و می‌تواند در آینده این دو را به یک فراکسیون واحد تبدیل کند. اگرچه نیاز به اصلاح رفتار کسانی که فراکسیون اول را دو شقه کردند و اختلاف ایجاد کردند، وجود دارد.

پورمختار با بیان اینکه ترس از پیروزی عارف از دلایل رای نمایندگان ولایی به لاریجانی بود، گفت: این تصمیم نشان دهنده این بود که به رغم نقدهای جدی که به رفتار آقای لاریجانی بوده و هست، در یک مقطع حساس ارجاع به اصل اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله وجهه و روحیه اصولگرایی آقای لاریجانی هم در این دوره برگردد و ایشان هم باید مطمئن باشد که در این جریان می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر