کد خبر: 44666
A

مراسم تهران باسخنرانی لاریجانی/ سپاه محمدرسول الله مسئول تامین امنیت مراسم

رئیس ستاد انتفاضه و قدس، گفت: راهپیمایی امسال با شعار «روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

مراسم تهران باسخنرانی لاریجانی/ سپاه محمدرسول الله مسئول تامین امنیت مراسم

به گزارش دیده بان ایران به نقل از مهر، سردار رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس در نشست خبری اظهار داشت: روز قدس ۹۷ در شرایطی برگزار می شود که شاهد شکست فتنه داعش و تروریست های ایجادشده توسط آمریکا، صهیونیست ها و حامیان منطقه ای آن ها هستیم. امسال مهم ترین حاشیه امن رژیم صهیونیستی در منطقه شامات، با نابودی داعش، پایان و تنش ها در منطقه فروکش کرده است.

شریف با بیان اینکه دست برتر جدی با جریان مقاومت است، گفت: ایمان و عزم منسجم و تقدیم شهیدان در سال های گذشته، به جبهه مقاومت نیرویی تازه بخشیده است و توانسته عمق نفوذ خود را افزایش بدهد. تفاوت دیگر روز قدس امسال با سال های گذشته در این است که برای اولین بار در هفتاد سال گذشته، شاهد نشان دادن ضرب شست معنادار از بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی بوده ایم.

وی در ادامه با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: هم‌پیمانان آمریکا هم حاضر نشدند این اقدام را انجام دهند. کسانی که به میانجی گری آمریکایی ها دل بسته بودند، فهمیدند اینها از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: راهپیمایی امسال با شعار «روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» در بیش از ۹۰۰ شهر کشور و بخش عمده ای از بلاد اسلامی برگزار می شود. قطعا انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس انگیزه مضاعفی را به مسلمانان جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین داده است. همه قرائن حاکی از آن است که به زودی فرزندان با انگیزه و شجاع مردم فلسطین، فنس های پوشالی میان خود و سرزمین مادری شان را در هم خواهند شکست.

رمضان شریف اظهار داشت: برنامه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از مقابل مساجد سراسر کشور آغاز خواهد شد. همچنین، بیش از ۴۵ سخنران ملی در مراکز استانها برای تشریح وضعیت فلسطین سخنرانی خواهند کرد. مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مبدا مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران گفت: مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران از مقابل مساجد آغاز و تا دانشگاه تهران ادامه پیدا خواهد کرد. مسجد امام حسین(ع) در میدان امام حسین، مسجد ابوذر، مسجد دارالسلام در منیریه، مسجد امام زمان(عج) در خیابان آزادی، مسجد توحید در میدان توحید، مسجد حضرت مهدی(عج) در خیابان ستارخان، مسجد الجواد در میدان هفت تیر، مسجد امام صادق در فلکه صادقیه، مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر، مسجد جامع رسول اکرم در تهرانسر، مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران خواهد بود.

تامین امنیت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) از مرزها شروع شده است

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه آماده تامین امنیت مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) هستیم، گفت: به مردم اعلام می کنیم هرگونه اقدامی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نشستی خبری  گفت: قرارگاه شهید فهمیده مسئولیت برگزاری مراسم ارتحال امام را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل امنیتی شرایط بسیار خوب است و اشراف اطلاعاتی کامل وجود دارد. آماده تامین امنیت مراسم هستیم و این اقدام از مرزها شروع شده و به مردم اعلام می‌کنیم هر گونه اقدامی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه زائران این مراسم از ۹ استان اصفهان، سمنان، قم، قزوین ، مرکزی و زنجان زائران برای شرکت در مراسم به حرم مطهر می‌آیند، تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم وجود دارد و برنامه‌ها از ماه‌های قبل طراحی شده است.

وی ادامه داد: راهنمایی و رانندگی شرایط را برای استقرار اتوبوس‌های زائران فراهم کرده و مراسم در راس ساعت ۱۷ آغاز و با سخنرانی مقام معظم رهبری پایان می‌یابد.

فرمانده سپاه تهران در ادامه با اشاره به دستگیری دو تیم خراب کار که قصد اخلال در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را داشتند تاکید کرد: امنیت به صورت کامل برقرار است.

سردار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مهمانان خارجی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مهمانان از دیگر کشورها و همچنین نمایندگی‌های خارجی و سفارتخانه‌ها در این مراسم شرکت می کنند.

سردار یزدی در ادامه تصریح کرد:‌ در زمینه بهداشت و درمان همکاری خوبی با دستگاه‌های ذیربط داریم و در زمینه راهنمایی و رانندگی هم با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته مسیر تردد کاروانها و پارکینگ آنها و مسیر تردد مردم تهران کاملا مشخص شده است.

سردار یزدی اظهار داشت: ما برای تمامی زائرین افطاری پیش‌بینی کرده‌ایم اما با توجه به ساعت اتمام مراسم، زائران تهرانی می‌توانند برای صرف افطار به منازل خود نیز بازگردند.

وی در خصوص ممنوعیت پرواز هواپیماها و همچنین پهپادهای فیلمبرداری بر فراز حرم حضرت امام(ره) نیز گفت: در مورد پرواز فرودگاه‌ها هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و در جلسه‌ای که امرزو بعد از ظهر برگزار می‌شود تصمیمات نهایی در این حوزه گرفته خواهد شد، اما در خصوص فیلمبرداری، پرواز هرگونه ریزپرنده بر فراز آسمان مرقد حضرت امام(ره) ممنوع بوده و اجازه هیچگونه پروازی نمی‌دهیم اما در حال رایزنی هستیم تا فقط سازمان صدا و سیما از این امکان بهره مند شوند.

سردار یزدی با بیان اینکه اقداماتی ضد ایرانی که دشمنان انجام می‌دهند کار جدیدی نیست گفت: امروز و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همچنان سعی دارند تا افکار و اصول حضرت امام را زیر سوال ببرند اما با آگاهی مردم و جوانان ما این حربه و وتوطئه آنها کارگر نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر