کد خبر: 44681
A

چرا اسرائیل ایران را نمی‌زند؟/ نبویان: در حقیقت هیچ عالمی در جهان اسلام قابل‌مقایسه با مقام معظم رهبری نیست

نیویان گفت: یکی از کارهایی که دشمن در ایران، پخش تفکرات غرب‌زاده در مراکز دانشگاهی ما بود که این تفکر اثر هم کرد. با خبر شدیم که کتاب‌های سروش، کدیور و شبستری و ملکیان در عراق هم ترجمه شد.

چرا اسرائیل ایران را نمی‌زند؟/ نبویان: در حقیقت هیچ عالمی در جهان اسلام قابل‌مقایسه با مقام معظم رهبری نیست

به گزارش دیده بان ایران، روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب به گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام سید محمود نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب پرداخته است.

اهم این گفت‌وگو بدین شرح زیر است:

*یکی از کارهایی که دشمن در ایران انجام داد این بود که تفکر غرب‌زده روشن‌فکران را در جامعه و دانشگاه‌های ما پخش کرد که این تفکر اثر هم کرد. حال دیدند که این شیوه خوبی است که در کشورهای اسلامی هم همین را ترویج کنیم. با خبر شدیم که کتاب‌های دکتر سروش، کدیور و شبستری و ملکیان در عراق ترجمه شده است.
*یکی از علمای افغانستان به من گفت که من چهار پسر دارم و با خودم می‌شود پنج تا، اگر خطری نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند همه ما پنج نفر به اینجا آمده و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی شهید خواهیم شد. 
*برخی می‌گفتند که قرآن شما یک قرآن دیگر است. این بار از مغولستان آمده بودند؛ گفتند درست است که شیعیان ایران به حج نمی‌روید؟ گفتم یعنی چه حج نمی‌روید؟ گفت مگر دور امام رضا علیه السلام نمی‌روید و طواف شما به این شکل نیست! این نشان می‌دهد که در این عصر اصلاً بر روی این مسائل کار نشده است. من گفتم که این حرف‌ها یعنی چه! ما هر سال در حج حضور پیدا می‌کنیم.
*بر روی شخصیت آقا باید کار جدی کرد؛ اولین پاسخی که به شما عرض می‌کنم این است که سؤال و مقایسه شما غلط است؛ در حقیقت هیچ عالمی در جهان اسلام قابل‌مقایسه با مقام معظم رهبری نیست. اطلاعات بنده کم است اما آن کسی که تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشد و آن کسی که هویت مسلمانان را احیا کرده باشد [به مانند ایشان وجود ندارد.]

*اگر نگاه کنید مناطق حساس جهان به لحاظ انرژی دست کشورهای اسلامی است؛ خلیج‌فارس، تنگه هرمز، کانال سوئز به دست ماست. بالای شصت درصد انرژی جهان در دست کشورهای اسلامی است. جوانانی که ما داریم، سرمایه‌ها و نفت، گاز و منابع انسانی که ما داریم، در حال حاضر کشورهای جهان اسلام [فراوان است]. یکی از این نخبگان به من می‌گفت که همیشه کشورهای اسلامی عقب‌افتاده هستند و همیشه در آن‌ها کشتار است اما در کشورهای اروپایی همه چیز خوب است. بنده جواب دادم: این‌گونه برخورد کردن انصاف نیست؛ بعد سؤال پرسیدم: این درگیری‌ها را چه کسی پدید آورده است؟ داعش. داعش را چه کسی پدید آورد؟ آمریکا، آلمان، انگستان و فرانسه در حال حاضر چه کسی در یمن کشتار می‌کند؟ چه کسی اسلحه‌های عربستان را تأمین می‌کند؟ چرا کشورهای اسلامی باید این مقدار ذلیل باشند؟ باید هویت کشورهای مسلمان و هویت مسلمین جهان زنده شود. مقام معظم رهبری یک نفر است که در کل جهان در حال زنده کردن هویت مسلمین است.
*شخصی نزد بنده آمد و به زور مترجم گفت که شما فکر نکنید که مقام معظم رهبری تنها رهبر شماست خیر، رهبر ما هم هست. من هم گفتم که چه کسی گفته مقام معظم رهبری فقط رهبر ماست! به دلیل اینکه مقام معظم رهبری در کل جهان نفوذی که جمهوری اسلامی در جهان اسلام دارد را واقعاً احیا کرد و ما گاو شیرده نشدیم. در حال حاضر خادم حرمین الشریفین تبدیل به گاو شیرده شده است و برای زدن کشورهای اسلامی پول خرج می‌کند.
*ملت ایرانی یک جنگ نیابتی با آمریکا شروع کرد؛ به نیابت از آمریکا، اسرائیل، عربستان، اردن و خیلی از کشورهای دیگر. اما به نیابت از ما تنها یک گروهکی به نام حزب‌الله بود. نقش آقا را ببینید که چگونه هویت بخشی کرد. حال ما پیروز شدیم یا آمریکا؟ مگر نمی‌گویند که ماهواره‌ها و جی‌پی‌اس‌ها که اگر یک مور در شب تاریک بر روی سنگ سیاه برود را می‌بینند. در جنگ 33 روزه لبنان از زیرزمین خاصی که حزب‌الله دارد، یک تریلیِ موشک‌بر بیرون می‌آید، یکی دو کیلومتر بیرون می‌رود، جک خود را بالا می‌آورد و با موشک، کشتی ساغر اسرائیلی را می‌زند و این کشتی به زیرآب می‌رود. بعد یواش‌یواش جک خود را می‌خواباند و بعد به آشیانه خود در زیر زمین برمی‌گردد. از سال 2006 تابه‌حال دشمن هنوز نفهمیده‌اند که این تریلی از کجا آمده است. ما این هویت را به جهان اسلام دادیم؛ می‌توانیم بایستیم. 
*در ایران بسیج است، در عراق حشد الشعبی تشکیل داده شده است، در سوریه دفاع وطنی، در افغانستان تیپ فاطمیون و در پاکستان تیپ زینبیون است. این‌ها یعنی امنیت ایران. ملت ایران باید بداند که این‌ها برای امنیت تشکیل شده است. چرا موشک‌های آمریکا به ایران برخورد نمی‌کند؟ چرا اسرائیل ایران را نمی‌زند؟ به دلیل اینکه در همه این کشورها بسیج داریم و این‌ها همه مدافع انقلاب و ایران هستند. مردم عزیز ایران باید قدر آقا را بدانیم، باید قدر امنیتی که برای ما ایجاد کرده است را بدانیم؛ چرا این موشک‌ها در سر ما نمی‌خورد!

*از برخی که به سپاه توهین می‌کنند گله کنم، حتی از آقای رئیس جمهور. گله کنیم که تضعیف سپاه در همین ایامی که آمریکا سوریه را موشک‌باران می‌کند به نفع ما نیست. اگر قوۀ دفاعی و ارتش و سپاه ما قوی نباشد آمریکا بر سر ما نمی‌زند؟ مردم عزیز ایران؛ مبادا دوباره عده‌ای برای موشک به مذاکره بروند، این یعنی تسلیم ملت ایران. ان‌شاءالله به این سمت‌وسو نخواهیم رفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر