کد خبر: 44802
A

پشت پرده سفر نمایندگان مجلس به جام جهانی روسیه

بحث سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به روسیه برای تماشای بازی‌های جام جهانی فوتبال این روزها جنجال آفری شده است و در همین راستا نمایندگان نظرات متفاوتی دارند.

پشت پرده سفر نمایندگان مجلس به جام جهانی روسیه

بحث سفر تعدادی از نمایندگان مجلس به روسیه برای تماشای بازی های جام جهانی فوتبال این روزها به یکی از داغ ترین مباحث محافل خبری تبدیل شده است و در این راستا نمایندگان نیز اظهار نظرهای متفاوتی داشته اند.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که نامش در میان مسافران مسکو به چشم می خورد در توئیتی نوشت: پیشنهاد بنده به وزارت ورزش و جوانان این است که #سهمیه در نظر گرفته شده برای حضور نمایندگان مجلس در روسیه را به پاس شایستگی تیم #فوتسال_بانوان به آنان اختصاص دهند.

فاطمه حسینی از دیگر نمایندگان مردم تهران نیز در این رابطه در صفحه توئیترش نوشت: اعزام #نمایندگان_مجلس به #جام_جهانی تا کنون چه دستاورد نظارتی و اصلاحی داشته که امسال هم 11 نماینده به# روسیه اعزام کنیم؟ هیئت رئیسه مجلس باید ساز و کار تدوین کند که با پرهیز از سفرهای بی نتیجه، کمیسیون ها ملزم به ارائه گزارش شفاف عملکرد نمایندگی شوند که به ماموریتهای خارجی می فرستند.

مخالفت هیات رئیسه مجلس با سفر نمایندگان

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس دهم  در واکنش به خبر سفر شش نفر از نمایندگان به روسیه برای تماشای بازی های جام جهانی گفت: هیئت رئیسه مجلس با این سفر کاملا مخالف بوده و اطلاعی از آن هم ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع حتی در کمیته سفرهای خارجی مجلس هم مطرح نشده و در صورت بیان این موضوع، قطعاً با آن مخالفت خواهد شد.

نماینده مردم قم با بیان اینکه اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شرایط خوبی ندارد، بیان کرد: اینگونه سفرها در حالی که مردم گرفتار هستند، ضرورتی ندارد و مجلس باید بیشتر به معیشت و بیکاری جوانان توجه کند.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: نمایندگان در سال سوم دوره دهم مجلس نباید اجازه دهند فرصت خدمت از دستشان برود و مردم نسبت به خانه ملت بدبین شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: گویا این شش نماینده از فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی مجلس بنا بر درخواست وزارت ورزش و جوانان می خواهند این سفر را انجام دهند در صورتی که این اقدام خلاف عرف و قانون است.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان باید این درخواست خود را برای حضور نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارائه می کرد زیرا فراکسیون‌ها جایگاه رسمی در خانه ملت ندارند.

نماینده مردم قم تاکید کرد : باید از سوء استفاده برخی فراکسیون های داخلی مجلس جلوگیری شود و در این شرایط ضرورتی هم برای حضور نمایندگان مجلس در جام جهانی وجود ندارد.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان می تواند نمایندگان رسمی خود را برای نظارت به روسیه اعزام کند، در دور قبلی بازی های جام جهانی هم چنین موضوعی مطرح شد که برخی نمایندگان خودشان از رفتن منصرف شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توصیه من به برخی از نمایندگان در شرایط کنونی این است که بیشتر به فکر مشکلات و معیشت مردم باشند تا بتوانند در آینده پاسخ روشنی از آنها دریافت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر