کد خبر: 45021
A

نماینده خمینی شهر: چگونه مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک جرم، اطلاع رسانی کند؟ آیا می خواهد فرهنگ فحشا را رواج بدهد؟

نماینده خمینی شهر در مجلس: چرا با آبروی یک شهر بازی می‌کنید؟/ می‌خواهید نام امام و اسلام را زیر سوال ببرید؟/ همه چیز محرمانه است اما درباره تجاوز به دختر افغانستانی شفافیت می‌خواهید

نماینده خمینی شهر:  چگونه مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک جرم، اطلاع رسانی کند؟ آیا می خواهد فرهنگ فحشا را رواج بدهد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: بایدبه مسائل مبهم و گزارشات ضد و نقیض بصورت تخصصی و حقوقی پرداخته شود.

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 خرداد ماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز صنایع دستی، گفت: دولت محترم و سخنگوی وزارت خارجه اعلام کردند که تصورشان بر این بوده که مقررات مربوط به قانون FATF مربوط به قبل از نقض برجام توسط آمریکا است؛ بنابراین بعد از نقض برجام این بحث موضوعیت ندارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا به جای مقابله و فشار بر داخل به فکر چانه زنی و شرط گذاشتن بر دستورالعمل TATF نیستیم؛ درحالیکه می دانیم آنها شرط را نمی پذیرند، زیرا شرط دو جور است؛ شرط خلاف اطلاق عقیده یا شرط خلاف مقتضیات عقیده, کدام کشورها برای آن شرط گذاشتنه اند؟ شرطی که با ماهیت کنوانسیون مخالف باشد را آنها نمی پذیرند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: جای تعجب دارد که اگر کار کارشناسی حقوقی بر آن اثری ندارد، پس این همه تعجیل و فشار برای تصویب آن چیست؟ زمانی حل تمام مشکلات بانکی در گرو اتصال به سوئیفت اطلاق می شد ولی بعد از اجرای برجام و سفر هیات های خارجی به کشور مشخص شد که عدم همکاری بانک های خارجی با بانک های داخلی از جمله مسایل فنی بانک های داخلی مانند کفایت سرمایه بسیار ضعیف، شکاف ترازنامه و مطالبات غیر جاری بانک ها و ثانیا ترس از فشار های احتمالی آمریکا می باشد.

وی بیان کرد: ای کاش به جای تلاش های بی حاصل برای تمکین به دستورات FATF در این مدت به حل ریشه ای و فنی مشکلات نظام بانکی می پرداختیم. با این وجود مخالفتی با شفافیت مالی ، مقابله با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و جرائم مالی به هیچ وجه وجود ندارد لیکن FATF نامی با نیات شوم دیگری است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس افزود: الحمد لله حقوقدان در مجلس کم وجود ندارد، آیا نباید تمامی احتمالات درنظر گرفته شود؟ رهبری در دیدار کارگزاران نظام از برجام و مشابه آن سخن گفتند، پس منظور رهبری از مشابه آن چیست؟ دبیر شورای عالی امنیت ملی، سخنگوی شورا می باشد و در جایگاه تصمیم گیر نیست.شورا در این مورد به جمع بندی نرسیده است.چرا موضوع را به ارگان دیگر ارجاع می دهید؟

ابطحی گفت: چرا اصل 44 اری و اصل 43 نه باشد؟ چرا دولت اصل 43 را اجرایی نمی کند؟ چرا ما نمایندگان بدنبال اصل 43 نیستیم؟ وضعیت حق التدریسی ها مشخص نشده است، برای نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای مهر 97 چه خواهید کرد؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: در خصوص شهر خمینی شهر کسانی که دم از شفافیت می زنند، در مسائل اخلاقی و امنیتی دفاع از محرمانه بودن همه مسائل می زدند. چگونه مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک جرم، اطلاع رسانی کند؟ آیا می خواهد فرهنگ فحشا را رواج بدهد؟ آیا می خواهد درگیری امنیتی و طایفه ای ایجاد کند؟ آیا می خواهد نام امام، اسلام و آموزه های اهل بیت را زیر سوال ببرد؟ این طومار مردم قهرمان خمینی شهر است. که به رئیس جلسه تقدیم می کنم.

وی افزود: نباید با آبروی یک شهر بازی کنید.مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید.باید مجرمان شناسایی بشوند وبه اشد مجازات، مجازات بشوند اما آقایانی که دم از محرمانه بودن می زنند، چرا به یک باره دم از شفافیت زدید؟ آیا در مسائل اخلاقی می شود به این صورت برخورد کرد؟ حتی دادگاه می تواند در این مسائل بصورت غیر علنی برگزار شود.

ابطحی تأکید کرد: ما که بدنبال سرپوشی نیستیم بلکه می خواهیم دادگاه تشکیل شود و به مسائل مبهم و گزارشات ضد و نقیض بصورت تخصصی و حقوقی پرداخته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: شهری که دارای 2300 شهید است نباید با این گونه مسائل درگیر باشد. مسئولین به فکر آب استان اصفهان باشند؛ چرا که زمین های استان به اندازه یک متر نشست پیدا کرده است، لذا باید سریعا فکری برای حل بحران آب استان اصفهان صورت بگیرد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر