کد خبر: 45026
A

لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان رد شد/ بررسی عملکرد دوساله کمیسیون

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با یادآوری بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست امروز از رد لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان خبر داد.

لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان رد شد/ بررسی عملکرد دوساله کمیسیون

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن نوروزی در تشریح دستور کار امروز ( یک شنبه، 20 خرداد ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست امروز خبر داد و گفت: کمیسیون قضایی بررسی یک سوم لوایح و طرح های مجلس را طی این دو سال بر عهده گرفته و 74 مورد طرح و لایحه به کمیسیون ارجاع شده که 54 مورد آن تعیین تکلیف و 20 مورد باقی مانده که در کمیته ها در حال بررسی هستند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در نشست امروز، ادامه داد: این لایحه دارای 55 ماده و بخش زیادی از آن مربوط به کاهش شکلی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است که در آیین دادرسی کشوری اصلاح شده و آمده و بخش محتوایی آن نیز در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده بنابراین این لایحه به اتفاق آرا رد شد.

یادآور شد: بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (26) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در نشست امروز در دستور کار قرار گرفت که با بحث های صورت گرفته بررسی آن به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.

 سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضائیه و بهزیستی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: همچنین در این نشست قاسم رمضان پور نرگسی به عنوان معاون پارلمانی سازمان برنامه و بودجه معرفی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر