کد خبر: 45075
A

میرزایی‌نیکو: باید مشخص شود شرکت‌کنندگان در اماکن تجمعات قانونی بعدها مکافات نمی‌کشند/ دولت در حال تدوین لایحه برگزاری تجمعات اعتراضی است

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس درخصوص تعیین محل‌هایی برای تجمعات گفت: باید مشخص شود اگر فردی در محل‌ قانونی تجمعات حضور پیدا می‌کند بعدها مکافات نمی‌کشد و کسی به آن‌ها تعرض نمی‌کند.

میرزایی‌نیکو: باید مشخص شود شرکت‌کنندگان در اماکن تجمعات قانونی بعدها مکافات نمی‌کشند/ دولت در حال تدوین لایحه برگزاری تجمعات اعتراضی است

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی‌نیکو درباره تعیین محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت گفت: در پی قضایای دی ماه اقداماتی صورت گرفت، شهرداری جایی را برای برگزاری تجمعات مشخص و به وزارت کشور هم این محل‌ها را معرفی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور بعد از معرفی این مکان‌ها به بررسی هر یک از آنها پرداخت، مانند بررسی موقعیت و این‌که تجمعات صنفی، سیاسی و یا اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای این امر با احزاب هم مشورت کرد،‌ گفت: روز گذشته این مهم در دولت تصویب شد، معتقدم هر حرکتی در جهت باز شدن فضاهایی که مردم بتوانند با حساب و کتاب حرف‌ها و صحبت‌های خود را بیان کنند و کسانی هم آن‌ها گوش کنند، کار بسیار خوبی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: هر عملی که به تقویت پایه‌های دموکراسی در کشور کمک کند، به نظرم می‌تواند نقش اساسی داشته و مفید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث حفاظت افرادی که تجمع کرده‌اند و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این محل‌ها چگونه خواهد بود، گفت: دولت در حال تدوین لایحه برای برگزاری تجمعات اعتراضی و صنفی است،‌ کمیته سیاسی هیات دولت هم روی این موضوع در حال کار کردن است.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: باید تمامی ابعاد این لایحه مشخص شود مثلا به افرادی که در تجمعات شرکت می‌کنند، تعرض نشود،‌ اگر فردی در این تجمعات شرکت کرد بعدها مکافات نکشد، حفاظت و رفت‌وآمد افراد چگونه است؟ کسانی که ممکن است به تجمع‌کنندگان اعتراض داشته باشند، باید چگونه رفتار کنند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر