کد خبر: 45475
A

حاجی بابایی: هیئت رئیسه مجلس در بسیاری موارد خلاف قانون عمل می‌کند

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس عصاره فضایل ملت است، در محیط‌هایی مانند دانشگاه و مجلس نظرات متفاوتی وجود دارد و بدیهی است که به دنبال آن عکس‌العمل افراد هم متفاوت خواهد بود، اما من اگر بخواهم با لایحه یا در کل موضوعی مخالفت کنم این روش‌ها را نمی‌پسندم و از آنها استفاده نمی‌کنم، در عین حال نمی‌توانم افرادی که این رفتارها را نشان داده‌اند محکوم کنم چراکه نظر شخصی و استدلال آنها است.

حاجی بابایی: هیئت رئیسه مجلس در بسیاری موارد خلاف قانون عمل می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص تندروی های برخی جریانات و بعضی از نمایندگان در برخورد با مسائل ملی کشور و لوایحی مانند FATF اظهار کرد: من در رابطه با اتفاقات قبل از این لایحه که حاشیه ساز هم شد با این نوع رفتارها مخالفت کردم، قبل از حواشی اخیر این لایحه هم من بار دیگر در مورد تقدیم نسخه برجام به هیئت رئیسه به طور نمادین و آتش زدن پرچم در مجلس، تذکر داده بودم.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با افراط و تفریط مخالف است و اصولا مجلس هم محلی برای افراط و تفریط نیست، افزود: رفتارهای دوستان در مجلس ارتباطی با فراکسیونی که در آن حضور دارند، ندارد. درواقع رئیس فراکسیون از هیچ یک از این اقدامات اطلاع نداشته و مصوبه فراکسیونی هم نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از نمایندگان به ذوق و سلیقه خود رفتارهایی را نشان می دهند که بعضا فکر می‌کنند مثبت است و یا نتیجه مثبتی دارد، البته شاید برخی از آنها هم نتایج مثبت داشته باشد، اما در مجموع من با رفتارهایی که از سر ذوق و هیجان و افراط و تفریط شکل می‌گیرد مخالفم و بیان و استدلال را ترجیح می‌دهم. رفتارهای اخیر هم مصوبه فراکسیونی نبوده است.

نماینده مردم مریانج و همدان تصریح کرد: مجلس عصاره فضایل ملت است، در محیط‌هایی مانند دانشگاه و مجلس نظرات متفاوتی وجود دارد و بدیهی است که به دنبال آن عکس العمل افراد هم متفاوت خواهد بود، اما من اگر بخواهم با لایحه یا در کل موضوعی مخالفت کنم این روش‌ها را نمی‌پسندم و از آنها استفاده نمی کنم، در عین حال نمی توانم افرادی که این رفتارها را نشان داده اند محکوم کنم چراکه نظر شخصی و استدلال آنها است.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که اگر این رفتارها بعضا تبعاتی داشته باشد که متوجه مردم باشد، لازم است فراکسیون و ریاست مجلس چه واکنشی نشان دهند، گفت: از اول شروع به کار مجلس تا به امروز این رفتارها بوده است و البته اقلیت خاصی هم این رفتاها را تکرار می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا آئین‌نامه داخلی مجلس در خصوص بعضی رفتارهای هیجانی نمایندگان ناقص است، گفت: هیئت رئیسه مجلس هم در بسیاری موارد در جهت نقض قانون و آئین نامه داخلی مجلس عمل می‌کند، نمایندگان هم به همین شکل عمل می کنند.

نماینده همدان افزود: آئین نامه به طور مشخص به انجام دادن یا ندادن این رفتارها اشاره نکرده است و اگر می‌خواهند این رفتارها خلاف آئین نامه واقع شود باید قانونی مصوب کنند که براساس آن انجام رفتارهای این چنینی خلاف آیین‌نامه باشد. در مجموع طبیعت مجلس تفاوت در افکار و عملکرد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر