کد خبر: 45792
A

کدام دسته از تجمعات و راهپیمایی ها نیازمند اخذ مجوز است؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اخذ مجوز برای برگزاری تجمع در میادین و معابر، گفت: تعیین محلات موجب محدودیت برای تجمع‌کننده‌ها می‌شود.

کدام دسته از تجمعات و راهپیمایی ها نیازمند اخذ مجوز است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن؛ در خصوص جزئیات مصوبه دولت درباره تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمعات  گفت: قانون تمام تکالیف برگزاری تجمع را مشخص کرده است، تجمع‌ در محل‌هایی مشخص شده که به اخذ مجوز نیاز دارد. مجوز هم باید توسط دولت(وزارت کشور) صادر شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  تجمع در مساجد یا حسینه‌ها بدون مجوز برگزار می‌شود، از این رو قانونگذار اخذ مجوز را منوط به برگزاری تجمع در میادین و معابر الزامی دانسته است، بنابراین به اصلاح قانون یا تصویب قانون جدید نیازی نیست.

وی افزود: بارها بازنشستگان یا گروه‌های مردمی دیگر در مساجد جمع و اعتراض خود را بیان کردند و ما به عنوان نماینده در جمع آنها برای پاسخگویی حاضر شده‌ایم، این نوع تجمعات نیازی به اخذ مجوز نیست.

کوهکن‌ریزی یادآور شد: قانونگذار در مورد میادین و معابر دریافت مجوز را ضروری دانسته است زیرا محل عبور عموم است و تجمع تردد را مختل می‌کند، لذا وزارت کشور باید اجازه قانونی برای برگزاری این تجمعات دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت نیز محل هایی برای برگزاری تجمع مشخص کرده حال آنکه وزارت کشور ضمن ارایه مجوز درباره برگزاری در فضای مشخص هم می‌تواند اظهارنظر کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تجمع‌کننده‌ها خود باید محل برگزاری تجمع را مشخص کنند لذا محدودیت برای این افراد درست نیست، قانون جامع و کامل است و نیازی به تعیین محل های مشخص و نحوه اخذ اجازه برای برگزاری تجمع نیست.

گفتنی است شهیندخت مولاوردی درباره محدودشدن صدور مجوز تجمعات به احزاب و اصناف، گفت: مصوبه دولت مربوط به تعیین محل برای برگزاری تجمعات بود و اصلا اشاره ای ندارد که صرفا احزاب و تشکل های صنفی می توانند تجمع کنند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر