کد خبر: 45837
A
وزارت کشور:

حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی، پاسخگویی به بخشی از یک مطالبه اجتماعی است

تجربه موفق حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی حاکی از کارآمدی تصمیم وزارت کشور و استانداری تهران و نمونه‌ای از تلاش موفق برای پاسخگویی به یک مطالبه اجتماعی است.

حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی، پاسخگویی به بخشی از یک مطالبه اجتماعی است

دیده بان ایران: در پی انتقاد روزنامه کیهان در مطلب تیتر یک امروز خود به تصمیم وزارت کشور و استانداری تهران درخصوص حضور خانواده‌‌‌‌‌ها برای تماشای بازی تیم ملی کشور در برابر اسپانیا، ‌مرکز اطلاع‌‌‌‌‌رسانی وزارت کشور با رد ادعای روزنامه کیهان، بر استمرار پیگیری مطالبات اجتماعی از سوی دولت و وزارت کشور تاکید کرد.

در یادداشت رسانه‌‌‌ای مرکز اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی وزارت کشور آمده است: تجربه موفق حضور خانواده‌‌‌‌ها در ورزشگاه آزادی که با بازتاب‌های مثبت پر دامنه در اقشار مختلف مردم همراه بوده است، بر اتقان و کارآمدی تصمیم وزارت کشور و استانداری تهران در این عرصه صحه گذاشت.

این یادداشت می‌‌‌‌افزاید؛ مدیریت عرصه اجتماعی، ‌بیش از آنکه به رویکردهای ظاهربینانه و احیاناً شعار زده متکی باشد، می‌‌‌‌‌بایست برپایه ملاحظات عمیق اجتماعی استوار شود.

بر همین اساس وزارت کشور در اجرای سیاست‌های دولت خدمتگزار که به تائید ملت رسیده است و در چارچوب مقررات قانونی کشور، پیگیری مطالبات اجتماعی را به طور مستمر در دستور کار دارد و برنامه اجرا شده در ورزشگاه آزادی پاسخگویی به بخشی از یک مطالبه اجتماعی است.

زمینه‌‌‌‌‌‌سازی هرچه بیشتر برای بروز و ظهور نشاط اجتماعی و پیشگیری از تبدیل هیجانات اجتماعی به رفتارهای خارج از چارچوب، از جمله ملاحظات مورد توجه در مدیریت اجتماعی است که در همه عرصه‌‌‌‌‌‌ها و همه مقاطع از سوی وزارت کشور و استانداری‌‌‌ها دنبال می‌‌‌شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه که با حضور تیم ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌‌‌‌شود، با توجه به اقبال عمومی به این رویداد که در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این تیم نیز به زیبایی متجلی شده است،‌ فرصت مغتنمی است تا زمینه ایجاد شور و نشاط اجتماعی،‌ تحکیم همبستگی ملی و ارتقاء سرمایه اجتماعی فراهم شود.

برخلاف ادعای روزنامه کیهان سیاست دولت در خصوص حضور خانواده‌‌‌‌‌‌ها در ورزشگاه و اقدام وزارت کشور و استانداری تهران در صدور مجوز برای حضور خانواده‌‌‌‌ها نه برای قهرمان‌‌‌‌‌‌سازی از یک مدیر و یا یک نهاد دولتی بلکه برای حمایت از قهرمانان ملی است که توانسته‌‌‌‌اند به نمایندگی از سوی مردم ایران شجاعت و غیرت،‌ پایداری و مقاومت را در بزرگترین آوردگاه حال حاضر جهان به منصه ظهور بنشانند و تحسین همگان را برانگیزند و نام ایران با احترام خاص در افکارعمومی و رسانه‌‌‌‌های جهان ادا شود.

روزنامه کیهان اقدامی را که در راستای تحقق مطالبه اجتماعی بخش موثری از جامعه و هنجارسازی برای حضور سالم خانواده‌‌‌‌‌‌‌ها در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی اجرا شده،‌ مسائل حاشیه‌‌‌‌ای و در جهت فراموشی مشکلات اصلی کشور از جمله تورم، بیکاری، رکود خوانده است اما باید توجه داشت ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌‌‌ها می‌‌‌تواند به افزایش امید به زندگی و تقویت روحیه اجتماعی برای عبور از مشکلات اقتصادی،‌ منجر شود.

عبور از دشواری‌‌‌‌های مختلف موجود در کشور، نیازمند ایجاد جامعه‌‌‌ای با نشاط با مردمان امیدوار برای ادامه راه است که در برهه فعلی استفاده از ظرفیت بسیار خوب بازی‌های مقتدارانه قهرمانان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران که حتی در صورت باخت هم تماشاگران را به تحسین وا می‌دارد، کاملاً ضروری و به جاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر