کد خبر: 45935
A

رئیس‌جمهور: ما باید امنیت بدهیم تا ایرانیان خارج از کشور برگردند لااقل خانواده شان را ببینند

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در کشور ما با شرایطی که داریم و با بدخواهانی که داشته و داریم امروز وحدت و اتحاد و همدلی و هم‌سخنی و هم‌نوایی ما از همیشه باید بیشتر باشد.

رئیس‌جمهور: ما باید امنیت بدهیم تا ایرانیان خارج از کشور برگردند لااقل خانواده شان را ببینند

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه در سالن اجلاس سران عنوان کرد: هفته قوه قضاییه را به محضر همه قضات سراسر کشور کارکنان دستگاه قضایی مسئولان عالی رتبه و به ویژه ریاست محترم قوه قضاییه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ایام سالروز شهادت معمار تشکیلات جدید قوه قضاییه در نظام اسلامی و سیاستمدار بزرگ و مدیر ارزشمند دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب و مظلوم تاریخ ما آیت الله شهید دکتر بهشتی را در این ایام گرامی می‌داریم.

وی افزود: به اعتقاد من هرچه قوه قضاییه و مسئولان نظام به شیوه و سیره آن بزرگوار نزدیک‌تر شوند، بی‌تردید بر مقبولیت نظام و قوه قضاییه افزوده خواهد شد. او مرد حکمت و مرد صبر و استقامت و مدیری بسیار لایق بود. در هر جمعی حضور پیدا می‌کرد به عنوان محور آن جمع محسوب می‌شد، او کسی بود که شیوه آموزش را در حوزه علمیه قم از سال ۳۹ و ۴۰ بنیان‌گذاری کرد.

روحانی تاکید کرد: او شخصیتی بود که شیوه آموزش و محیط جدید برای نوجوانان و جوانان را تحت عنوان دبیرستان دین و دانش در قم دنبال کرد. همیشه او را پل فقه و سیاست می‌دیدیم به عنوان پل اخلاق و حکمرانی به عنوان پل بین حوزه و دانشگاه می‌دیدیم به عنوان شخصیتی که مدیران ارزشمندی در جامعه تربیت کرد، روحش شاد یادش گرامی و خدا به ما توفیق دهد تا از سطر سطر زندگی بلند او درس بیاموزیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی در این جمع در خدمت شما هستم که بیشتر از آنکه درباره اصول ۱۵۶ و بعد قانون اساسی بخواهیم حرف بزنیم یا اصول ۱۱۳ قانون اساسی یا اصول ۶۲ قانون اساسی باید درباره اصل ۵۷ بیشتر تاکید کنیم، سه قوه گرچه دارای استقلال از یکدیگرند اما قوه قضاییه ما یکی از امتیازاتش استقلال است و البته دو قوه دیگر هم دارای استقلال هستند، اما سه قوه سه شاخه یک درخت هستند سه درخت به نام مقننه، مجریه و قضاییه نداریم، سه نوع حاکمیت در کشور نداریم.

وی گفت: در کشور ما با شرایطی که داریم و با بدخواهانی که داشته و داریم امروز وحدت و اتحاد و همدلی و هم‌سخنی و هم‌نوایی ما از همیشه باید بیشتر باشد این ویژگی نظام یا دولت‌ها نیست هر زمان ملت ایران پیروزی بزرگی در سطح منطقه و جهان بدست آورد، دشمنان قدرتمند بودن ملت ایران در برابر این ملت بزرگ ظاهر شدند.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر