کد خبر: 46013
A

خانه تکانی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

ناصری، عضو شورای مشورتی دولت اصلاحات درباره طرح موضوع حضور عبدالله نوری به عنوان رییس پارلمان اصلاحات گفت: گمان نمی‌کنم که تا مادام حضور عارف در کسوت ریاست شورای عالی، نوری به‌عنوان کنشگر در این عرصه وارد میدان شود.

خانه تکانی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی با اشاره به انتقادات نسبت به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اکنون بنا دارد تا با ترکیبی نو، متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی جدید فعالیت‌های خود را پی گرفته و در جهت مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف قدم بردارد.

اخیراً مباحث درباره سازوکار و چگونگی رویکرد و کارکرد پارلمان اصلاحات و سرنوشت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یا فعالیت این نهاد، در میان اصلاح‌طلبان به اوج خود رسیده است.

این مباحث البته مربوط و محدود به‌روزهای اخیر نیست. گلایه‌ها از ناکارآمدی فهرست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مجلس و شورای شهر تحت عنوان فهرست امید، از مهم‌ترین دلایل طرح انتقادات نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و به‌ویژه شخص محمدرضا عارف رئیس این شورا بوده است.

عملکرد ضعیف و عمدتاً منفعل عارف در مجلس نیز مزید بر علت شد تا بسیاری خواستار کناره‌گیری او، انتخاب رئیسی جدید و یا اصلاً تعیین سازوکاری جدید برای تعیین سیاست‌گذاری در درون اردوگاه اصلاح‌طلبی تحت عنوان پارلمان اصلاحات شدند.

در همین رابطه چندی پیش غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر جایگزینی پارلمان اصلاحات به‌جای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، عبدالله نوری را فردی شایسته برای جایگزینی محمدرضا عارف معرفی کرده بود.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات، ضمن اشاره به بحث پارلمان اصلاحات گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکنون با رویکردی دموکراتیک، روند خود را پیش‌گرفته و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز پذیرفته‌اند که پارلمان اصلاحات به‌عنوان نهاد بالادستی شورا، مناسبات و مطالبات خود را پیگیری کند.

وی افزود: ازقضا اتفاق‌نظر اعضا نیز بر این است که سازوکاری که تاکنون در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پی گرفته‌شده، پس‌ازاین نیز با همان رویکرد ادامه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اکنون بنا دارد تا با ترکیبی نو، متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی جدید فعالیت‌های خود را پی گرفته و در جهت مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف قدم بردارد.

ناصری همچنین یادآور شد: احزاب پیشنهاددهنده طرح پارلمان اصلاحات جملگی پذیرفته‌اند که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کماکان بر سازوکار پیشین خود استوار مانده و پارلمان به‌عنوان نهاد بالادستی، وظیفه نظارتی خود را بر مناسبات اصلاح‌طلبان ایفا کند.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات همچنین ضمن اشاره به پیشنهاد کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر جایگزینی عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات به‌جای عارف در شورای عالی سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: بنده به‌شخصه گمان نمی‌کنم که تا مادام حضور عارف در کسوت ریاست شورای عالی، نوری به‌عنوان کنشگر در این عرصه وارد میدان شود./اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر