کد خبر: 46040
A

تعجب محمود صادقی از سفر 4 نماینده مجلس با وزیر نفت/ کسر شان است که 4 نماینده به همراه یک وزیر به سفر بروند

محمود صادقی گفت: تعجب کردم وزیر نفت همراه با 4 نماینده مجلس به اجلاس اخیر اوپک سفر کرده بود.

تعجب محمود صادقی از سفر 4 نماینده مجلس با وزیر نفت/ کسر شان است که 4 نماینده به همراه یک وزیر به سفر بروند

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده تهران و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی با اشاره به سفرهای خارجی نمایندگان، گفت: من از حضور وزیر نفت حداقل با 4 نماینده در اجلاس اخیر اوپک تعجب کردم و نمی‌دانم ین موضوع چه توجیهی دارد، حتی در شان نمایندگان هم نیست.


اهم سخنان وی به شرح زیر است:
*کسر شان است که 4 نماینده به همراه یک وزیر به سفر بروند. انشالله که حضورشان موثر بوده اما در مجلس هم برخی نمایندگان به این موضوع اعتراض کردند و رهبر انقلاب هم در صحبت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند. حتی اگر این نمایندگان با بودجه آن وزارتخانه هم به سفر رفته باشند در شان مجلس نیست.

* این مخارج از بیت‌المال پرداخت می‌شود و مضاف بر این جایگاه مجلس هم مهم است. همیشه نمایندگان سفرهایی داشتند اما در این سفرها آنچه اهمیت دارد هدفمند بودن و خروجی آن است و در ادامه دنبال کردن نتایج سفر از اهمیت بالایی برخوردار است که انجام نمی‌شود.

* برخی از سفرها ممکن است که اهداف خوبی داشته باشد. برای مثال ما نیاز به گسترش تعاملات بین‌المللی داریم و نمایندگان مجلس می‌توانند عاملی باشند برای تقویت تعاملات اما زمانیکه این سفرها هدفمند نباشد ممکن است به جای 2 نفر 5 نفر به مسافرت بروند.

* تاکنون از سوی مجلس دو سفر رفته‌ام؛ سفر اول که از طریق گروه دوستی بود و گزارش آن را مکتوب و شفاهی به آقای لاریجانی ارائه کردیم. یک سفر هم با کمیسیون آموزش و تحقیقات به کشور اسکاندیناوی برای بازدید از مدارس و نظام آموزشی آنها رفتیم. این سفر اگر چه فایده داشت اما برای اینکه این موثرتر باشد همانطور که به آقای زاهدی رییس این کمیته گفتم باید در جلسه‌ای بنشینیم و خروجی آن را مشخص کنیم که البته من از این سفر خروجی ندیدم.

* گاهی بدون این سفرها هم می‌توان به هدف‌های مدنظر رسید. باید نتایج سفرها مورد بررسی قرار بگیرند. برای مثال از کمیسیون انرژی خوب است که یک نفر یا حداکثر دو نفر همراه وزیر برود و به ایشان کمک کند و در جریان قرار بگیرند. این افراد باید زبان هم بدانند تا بتوانند در مذاکرات شرکت کنند و هم تخصص داشته باشند اینکه بروند وتماشا کنند که فایده ندارند.

* در شرایطی که شرایط ریاضتی است حتما باید سفر نمایندگان محدود شود و توجیه داشته باشد و این سفرها بی‌جهت نباشد. همانطور که رهبری فرمودند باید به حداقل ضرورت‌ها بسنده شود./اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر