کد خبر: 46086
A

رییس جمهور وارد بندرعباس شد

رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه هفتم تیرماه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و دیگر مقام‌های ارشد کشوری و استانی قرار گرفت.

رییس جمهور وارد بندرعباس شد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دقایقی پیش به منظور بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس وارد فرودگاه بندرعباس شد.

به گزارش دیده بان ایران؛ رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه هفتم تیرماه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و دیگر مقام‌های ارشد کشوری و استانی قرار گرفت.

طبق برنامه اعلام شده از سوی استانداری هرمزگان، سفر دکتر روحانی به هرمزگان، یک روزه بوده و رییس جمهوری ظهر یا عصر امروز پس از بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس بندرعباس را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

فاز اول پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری کشورمان به بهره برداری رسید و امروز با تلاش نیرو‌های متخصص داخلی وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مرحله دوم این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر آماده بهره برداری شده است.

با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از ۱۲ میلیون لیتر بنزین به ۲۴ میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می‌یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران با ظرفیت ۳۶۰ میلیون لیتر در روز در قالب ۳ فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.

این پالایشگاه در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می‌شود.

استاندار هرمزگان پیش از حضور رییس جمهوری در بندرعباس به خبرنگاران اظهار داشت: دستور ویژه‌ای از سوی رئیس جمهوری بر تامین مالی این پالایشگاه صادر و در این راستا ۲۹۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل مرحله دوم و سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اختصاص یافت.

فریدون همتی بیان داشت: این صندوق همکاری خوبی در تخصیص این اعتبارات داشت و همچنین گمرک نیز با ترخیص به موقع تجهیزات خریداری شده برای نصب در پالایشگاه به تکمیل مرحله دوم این پالایشگاه کمک کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در روز‌های نهم و دهم اسفندماه سال گذشته نیز به هرمزگان سفر کرده بود.

سفری که به همراه چهار تن از معاونان و ۱۳ نفر از وزیران کابینه انجام شد و رهاورد‌های بسیاری برای این استان داشت.

سفری که رهاوردش برای هرمزگان تصویب یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار به اضافه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای ۳۹ طرح عمرانی بود.

همزمان با سفر دکتر روحانی به هرمزگان، ۱۵ طرح مهم عمرانی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر به دستور رییس جمهوری آغاز شد.

از جمله مهمترین این طرح ها، آغاز مرحله ۳ طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی، بهره برداری از کارخانه صبا فولاد و طرح افزایش بنزین پالایشگاه بندرعباس، روشن شدن مشعل سکوی ۱۴A فاز ۱۴ پارس جنوبی، بهره برداری از مجتمع فرآورش گاز جزیره هنگام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر