کد خبر: 46118
A

امام جمعه تهران خطاب به مردم: در امتحان اقتصادی هستیم/ شهدا خون دادند شما مال‌تان را بدهید

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دشمن شرایطی به وجود می‌آورد که حرف‌ها را از تریبون‌های خود دیر باور کنیم و در مقابل وقتی دشمن حرفی را می‌گوید آن را باور کنیم و این خطرناک است. راست دشمن هم دروغ است ولو هزار بار راست گفته باشد.

امام جمعه تهران خطاب به مردم: در امتحان اقتصادی هستیم/ شهدا خون دادند شما مال‌تان را بدهید

دیده بان ایران: حجت‌‌‌‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: گاهی اشخاص و گروه‌هایی مشکلات اقتصادی برای شما درست کرده و گرانی را بر شما تحمیل می‌کنند. وضع بازار شما را به هم می‌ریزند، عزیزان و مرزبانان شما را در نقاط مرزی شهید می‌کنند و نیروهای مظلوم را در سوریه به شهادت می‌رسانند. مشکلات بدنی پیدا می‌‌‌کنید، مریض می‌شوید و در تصادفات و غیر از تصادفات مصدوم می‌شوید که این امتحانی الهی است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه ما در مسائل اقتصادی در حال امتحان هستیم، اظهار داشت: اما امتحان سوم مسائل سیاسی است. دنیا شما را مورد هجمه خود قرار می‌دهد، یهود، صهیونیست‌ها و مسیحی صهیونیست‌ها مرتبا بمباران‌های تبلیغاتی و نظامی می‌کنند و شما را مرتب دردمند می‌کند و بی‌دین‌ها و مشرکین و بی‌خداها دائما موجب موج‌های سهمگین درست کرده و شما را متزلزل می‌کنند اما نسخه درمان دردهای شما اگر اهل صبر باشید، انفعال پیدا نمی‌کنید و رو به خریدن نمی‌آورید و احتکار نمی‌کنید. باید صبر داشته باشید و حال برای خدا هرچه را که دارید، عرضه کنید و با دست خود دشمن را بر خود مسلط نکنید. شهدا خون داده‌اند و شما مال‌تان را بدهید. چرا به دشمن کمک و شهیدان را ناراضی می‌کنید.

اهم اظهارات صدیقی به شرح زیر است:

* دشمن‌شناسی جزو اولویت‌های ما در جامعه است، نفوذ همیشه خطرناک بوده است. آیت‌‌‌‌الله بهشتی به دست چه کسانی کشته شد؟ آیا سرباز اسرائیلی او را کشت یا اینکه فرستاده‌ای نفوذی در این مملکت وجود داشت و اینها بودند که این صدمات را وارد کردند. آن روز، نفوذی مزدور و دشمن بود و تظاهر به دوستی کرده بود که زمینه‌ای پیدا کند که ضربه بزند و دستگاه مدیریتی را فلج کند تا از انقلاب چیزی باقی نماند.

* مقام معظم رهبری به سه راهبرد دشمن اشاره کرده‌اند که فشار و جنگ روانی از جمله آنها است که تحریم از جمله این فشارها است. در جنگ روانی دشمن در سه جبهه به ما حمله می‌کند که یکی تهمت و شایعه‌پراکنی است تا در میان مردم ایجاد بی‌اعتمادی کند. در این بخش، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و حتی کارهای هنری دخیل هستند.

* عده‌ای هم در داخل کشور ما نفوذی هستند که اشخاص مورد اعتماد را از چشم شما مردم بیندازند و در این راه تهمت می‌زنند و سند می‌آورند که بگویند همه فاسد هستند.

* دشمن شرایطی به وجود می‌آورد که حرف‌ها را از تریبون‌های خود دیر باور کنیم و در مقابل وقتی دشمن حرفی را می‌گوید آن را باور کنیم و این خطرناک است. راست دشمن هم دروغ است ولو هزار بار راست گفته باشد. این هزاران راست را گفته که یک بار دروغ بگوید و با آن دروغ همه شما را نابود کند که این از خطرهای مهم نفوذ است که نفوذ ادراکی نام دارد.

*جنگ معرفتی و شناختی مهمترین تاکتیک دشمن برای برهم زدن است که منکر را معروف و معروف را منکر تلقی کنیم. به عنوان مثال ما با خون‌های زیادی این استقلال را به دست آوردیم اما آنها می‌خواهند که ما این استقلال را چالش تلقی کنیم.

*مسئله موشک وسیله دفاعی ما است. روزی بود که تهران در تیررس موشک‌های بعثی قرار داشت و به شهرهای ما هزاران موشک می‌‌‌‌‌‌زد اما امروز که هزاران موشک در زیرزمین‌هایمان تعبیه کرده‌ایم، اسرائیل می‌گوید ما نمی‌زنیم و شما هم نزنید و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند اگر آنها یکی بزنند ما در مقابل ۱۰ تا می‌زنیم.

*اقتدار علمی و هسته‌ای جزو مولفه‌های قدرت ما است. دنیا روزی ما را به حساب نمی‌آورد اما زمانی که دید جوانان ما غنی‌سازی ۲۰ درصدی را انجام داده‌اند و زمانی که ما رآکتور تهران را به آنها تحمیل کردیم، اینجا بود که به تکاپو افتاد و این توافق نامتوازن عاقبت به شر را انجام داد. اگر ما این قدرت را نداشتیم آنها ما را به حساب نمی‌آوردند.

*استقلال ما از استغنای ما به دست می‌آید. تا زمانی که احتیاج داریم، نمی‌‌‌توانیم مستقل باشیم و تا در علم پیشرفت نکنیم، نمی‌توانیم این استغنا را به دست آوریم. زیر پرچم علمی و جهشی جوانان ما این استقلال پیش می‌آید و عده‌ای این را می‌گویند که این استقلال موجب چالش ماست.

* دفاع ما از جامعه بشری و از مستضعفان تبعیت از قرآن کریم است. برخی توجه ندارند که داعش مسئله سوریه و عراق نبود بلکه آتشی بود که برای ما درست کرده بودند و از آنجا آغاز کردند. ما با دشمن خارج از مرزها مقابله کردیم و امنیت را آوردیم. دشمنان می‌خواهند این مسئله شناختی و امنیتی که تامین شده است را به این کیفیت از ما بگیرد.

* فرهنگ‌سازی امروز رها است. وقتی کسی شرارتی می‌کند و جلوی دید ناظران سوار ماشین می‌شود و بی‌گناهان را زیر می‌گیرد، هنگام قصاص به او ترحم می‌کند اما به کشته شده‌ها ترحم نمی‌کند. اگر کسی با بی‌حجابی که خلاف قوانین رسمی قرآن و کشور است، از روی موعظه حرفی به او بگوید عده‌ای حق به دیگری می‌دهند. منکر شدن از خطرهای جدی است اما تا زمانی که نمازهای جمعه برپاست و تا زمانی که شما نمازگزاران و دینداران در نمازجمعه‌‌‌‌ها، عاشوراها و اعتکاف‌ها حضور دارید، دشمنان این آرزو را به گور می‌برند.

* اغتشاشات اخیر در بازار تهران جزو جریان‌های تاسف‌بار است. تاکنون فتنه ۸۸ آهنگ خاص خود را داشت و مردم هم با تجربه‌‌‌ای که کسب کرده بودند، قضیه را گرفته بودند. متن مردم و ارکان انقلاب و توده‌‌های مردم در این صحنه‌ها در برابر انقلاب نبوده است بلکه عده‌ خاصی بودند که مستند به اشراف بودند و از خارج الهام می‌گرفتند، این کارها حساب‌شده بود.

* در آشفتگی‌های بازار، بازاریان از یاران انقلاب و خود بانی انقلاب و حوزه‌های علمیه و دستبوسان مراجع بودند و کسانی هستند که تکیه‌ها را اداره می‌کردند، هستند اما دشمن می‌خواهد وانمود کند که این بازاریان بازارها را بستند که جای تاسف دارد و جای تحمل و تحقیق دارد.

مرگ بر آمریکا مرگ را برای آمریکا به همراه می‌آورد

ایسنا نوشت:

سعدالله زارعی این کارشناس مسائل غرب آسیا و بین‌الملل در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران جنگ یمن را با توجه به نیروهای شرکت کننده در آن جنگی بزرگ، بین‌المللی و منطقه‌ای و علیه یک ملت در یک جغرافیای محدود برشمرد و گفت: این جنگ به این بهانه شکل گرفته است که یک ملت یک رئیس جمهور و دولت بر سر کار را بر کنار کرد و رئیس دیگری را روی کار آورد اما سعودی‌ها و آمریکایی‌ها تحمل این مساله را نداشتند و برای به کرسی نشاندن حرف خود در مخالفت با ملت یمن جنگ ظالمانه‌ای را علیه این ملت شکل دادند.

وی ادامه داد:‌متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل که باید حافظ امنیت و مصالح ملت‌ها باشد با صدور قطعنامه راه محاسبه ظالمانه ملت یمن و جنگ شدید علیه آنها را تجویز کردند و همین حالا نماینده‌ دبیر کل سازمان ملل در یمن سرگرم به کرسی نشاندن چیزی است که ائتلاف نظامی علیه یمن نتوانست با عملیات جنگی آن را به دست آورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه پیامد جنگ 40 ماهه علیه یمن از سوی ائتلاف بین‌المللی را برشمرد و گفت: با این جنگ تمام زیر ساخت‌های یمن که بسیار هم محدود بود از بین رفت. همچنین با محاصره کامل هوایی، دریایی و زمینی شریان‌های مالی مردم یمن قطع شد و بیش از 8 میلیون یمنی در قحطی قرار گرفتند . علاوه بر این بیماری‌های مسری دراین کشور به شدت افزایش یافت و مرگ خاموش در این جامعه مشاهده می‌شود که خود یک نسل کشی است.

زارعی گفت: ائتلاف خارجی تصور می‌کرد با محاصره یمن امکان این که از ایران به یمن کمک‌ شود گرفته می‌شود و می‌توانند علیه این ملت پیروز شوند و انصارالله بعد از مدتی سلاح هایی که در اختیار دارد تمام می شود و علاوه بر اینها یک جنگ داخلی میان سنی و شیعه و شافعی و زیدی در مقابل انصارالله به راه می‌افتد.

وی ادامه داد:‌ اما آنها قادر به پیاده کردن این اهدافشان در مقابل انصارالله نشدند ائتلاف خارجی تلاش کرد در سه مرحله عملیات نظامی علیه انصارلله انجام دهد. ابتدا عملیات توپخانه انجام شد که از سوی سعودی‌هابه راه افتاد و 13 ماه به طول کشید سپس عملیات بازگرداندن امید را انجام دادند که از اردیبهشت 94 تا شهریور 96 به طول انجامید اما در آنها موفق نشدند و در نهایت عملیات گرفتن سرپل‌ها را آغاز کردند آنها این عملیات را در حالی شروع کردند که از عملیات‌های قبلی شکست خوردند و ناگزیر شدند جنگ را تغییر دهند که این خود نوعی اعتراف به شکست درجنگ بودند اما عملیات سرپل گیری هم با شکست مواجه شد آنها تلاش کردند سرپل صنعا، تعز و حدیده را به دست بگیرند، اما مشاهده کردند که در عملیات سرپل گیری الحدیده انصارالله مقابل آنها نایستاد بلکه این شافعی‌ها بودند که مقابله کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد:‌ یمنی‌ها از ما انتظار همدردی و زنده نگه داشتن این موضوع را در تریبون‌ها و مجامع مختلف دارند و همانطور که امام می‌گفت مرگ بر آمریکا مرگ را برای آمریکا به همراه می‌آورد زنده نگه داشتن یک موضوع هم در زنده ماندن آن مساله موثر است. همچنین ما باید در مجامع تصمیم گیری اراده قوی خود را برای کمک به یمن شکل دهیم و همچنین مردم از طریق سازمانهای مردمی برای شکل دهی به نهضت کمک رسانی به مردم یمن وارد شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر