کد خبر: 46202
A
استاندار خوزستان در گفت و گو با دیده بان ایران تشریح کرد؛

جزییات تجمعات دیشب در خرمشهر / هیچ کس در خرمشهر کشته نشده است

غلامرضا شریعتی : علی رغم اینکه وظیفه آبرسانی خرمشهر بر عهده وزارت نیرو است. اما از آنجا که من مسئول تامین امنیت استان خوزستان هستم به مردم این شهر وعده می دهم تا 15 تیر ماه مشکلات آب شرب خرمشهر برطرف شود

جزییات تجمعات دیشب در خرمشهر / هیچ کس در خرمشهر کشته نشده است

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مردم خوزستان در پی بالا آمدن آب خلیج فارس در چند روز گذشته از آب شیرین بی بهره بودند به همین هم دست به اعتراض زدند و دیشب مردم خرمشهر با تجمع در میدان مطهری این شهر خواستار تامین آب شرب شدند. اعتراض مسالمت آمیز مردم خرمشهر برای آب شیرین با ورود عده ای افراد مسلح و آشوبگر به خشونت کشیده شد.

با به خشونت کشیده شدن تجمعات آرام خرمشهر برخی کانال های خبری مجعول و تلویزیون  العربیه عربستان مدعی آغاز درگیری مسلحانه و تیر اندازی در این شهر شدند. سایت العربیه، وابسته به دولت سعودی در خبری مدعی شد چهار نفر در خرمشهر کشته شده اند،

 

این در حالی است که  فرماندار خرمشهر ولی الله حیاتی در خصوص اتفاقات دیشب به شبکه استانی خوزستان گفت:" این افراد از شهرهای دیگر به خرمشهر آمده بودند."

در خصوص جزییات رخدادهای دیشب در خرمشهر با غلامرضا  شریعتی استاندار خوزستان گفت و گو کردیم.

استاندار خوزستان در خصوص اتفاقات شب گذشته به دیده بان ایران گفت: تجمعات آرامی از سوی مردم خرمشهر در اعتراض به شوری آب و کمبود آب آشامیدنی در خرمشهر مانند روزهای قبل رخ داده بود. اما ناگهان شب گذشته عده ای ناشناس و با برنامه ریزی قبلی  با سوء استفاده از فضای به وجود آمده تجمع آرام و بحق شهروندان خرمشهری را به آشوب کشیدند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان خاطر نشان کرد:  اکنون وضعیت خرمشهر عادی است و افراد ناشناس متواری شده اند. بر خلاف ادعای رسانه ها و کانال های خبری که خبرهای کذبی از دیشب منتشر کردند هیچ کس در خرمشهر کشته نشده است و همچنین باید یادآوری کنم که تیر اندازی ها از سوی افراد ناشناس رخ داده و نیروی انتظامی تنها در مقابل آنها از خود دفاع کرده است و خبرها در مورد کشته سازی از رخدادهای دیشب را تکذیب می کنیم.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که وضعیت آبرسانی در خوزستان در چه وضعیتی قرار دارد گفت: وظیفه آبرسانی خوزستان و خرمشهر بر عهده وزارت نیرو است. اما از آنجا که من مسئول تامین امنیت استان خوزستان هستم به مردم این شهر وعده می دهم تا 15 تیر ماه مشکلات آب شرب خرمشهر برطرف شود. به عنوان استاندار خوزستان مسئولیت اینکه آب با کیفیت  تا ۱۵ تیر به مردم شادگان، آبادان و خرمشهر برسد را می پذیرم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر