کد خبر: 46216
A
رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی:

جبهه مشارکت و اتحاد ملی در فعالیت حزب اعتماد ملی کارشکنی می کنند

منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا عقبه کارشکنان حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت بر‌می‌گردد یا خیر گفت: اینها عضو رسمی نبودند. اما تعلق خاطر آنها به جبهه مشارکت و اتحاد ملت است، جلسات خصوصی و سری هم با آنان دارند و افکار و منویات اینها را در حزب دنبال می‌کنند که جفا به حزب اعتماد ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره تصریح کرد: بارها گفتیم که اگر ترجیح دوستان به حزب اتحاد ملت است، بروند عضو آنجا باشند، چرا در حزب اعتماد ملی می‌مانند و می‌خواهند دستور آن تشکل را در حزب اعمال کنند. منتجب نیا با تاکید بر اینکه آن چند نفر همچنان در حزب اعتماد ملی کارشکنی می‌کنند، گفت: متاسفانه آن افراد کار زشتی را آغاز کردند و مسوولیت‌هایی را از ناحیه شورای شهر و شهرداری بین دوستان خودشان تقسیم و اشخاص را هم تطمیع می‌کنند یعنی وعده پست، مقام و پول می‌دهند‌. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: هم به آن چند نفر تذکر می‌دهم و هم به شهردار محترم آقای افشانی می‌گویم که مراقب این افراد باشند تا ضربه‌ای به شورای شهر و شهرداری تهران وارد نشود.

جبهه مشارکت و اتحاد ملی در  فعالیت حزب اعتماد ملی کارشکنی می کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛   اردیبهشت سال 96 فضای کشور سراسر انتخاباتی بود؛ از انتخابات ریاست‌جمهوری گرفته تا شوراهای شهر‌ اما شرایط در انتخابات شورای شهر تهران با دیگر شهرها و کلانشهرها یک فرق اساسی داشت و آن هم تغییر مدیریت 12 ساله محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران بود. بنابراین تهرانی‌ها به امید تغییر روند مدیریت شهری به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند و همه نامزدهای لیست امید را به بهشت فرستادند.

شورا و شهرداری شیشه‌ای یکی از شعارهای اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران بود چراکه آنان معتقد بودند هیچ مورد یا مساله‌ای نباید برای مردم مبهم باشد و همه باید از مسایل و اوضاع شهری خودشان باخبر شوند. اما در عین حال‌ بعضی شخصیت‌های سیاسی و حزبی اعتقاد دارند که در این یک سالی که از تشکیل شورای شهر پنجم می‌گذرد نه‌تنها شورای شهر بلکه مسایل شهرداری هم برای مردم شفاف نبوده و قبل از آنکه غبار بی‌اعتمادی شهر شیشه‌ای را فرا بگیرد باید به اقدامات پشت پرده و پنهانی خود پایان دهند.

بعد از استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران و انتخاب محمدعلی افشانی، اخبار مختلفی از لابی و مذاکرات پنهان برخی اعضای شورای شهر تهران جهت دریافت پست‌های مدیریتی در شهرداری برای آشنایان و دوستان خود شنیده شده و گفته می‌شود شهردار جدید تهران هم تن به چنین در‌خواست‌هایی داده است. در این راستا تصمیم گرفتیم با منتجب‌نیا، دوست دیرینه و هم‌حزبی محمدعلی افشانی گفت‌وگو کنیم تا در این زمینه و همچنین برخی مسایل مربوط به اعتماد ملی با‌خبر شویم.

عده‌ای در حزب اعتماد ملی نغمه مخالف را ساز کرده‌اند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا درباره اینکه گفته می‌شود در گذشته برخی اعضای حزب اعتماد ملی نامه مهدی کروبی را در خصوص استعفای قائم‌مقام از حزب و تشکیل شورای اجرایی جعل کرده‌ بودند واکنش نشان داد و افزود: چنین خبری واقعیت ندارد. ایشان گاهی اوقات از منزل برای حزب، اعضای شورای مرکزی و من پیام‌های مکتوب و شفاهی می‌فرستند. آقای کروبی در مقطعی تصمیم به تشکیل شورای اجرایی گرفت که بعد از ناکارآمدی، این شورا توسط دبیرکل منحل شد. وی افزود: طبق اساسنامه و پیامی که شیخ کروبی دادند همچنان بنده به عنوان قائم‌مقام ایشان اختیارات دبیرکل را دارم و به شورای مرکزی هم تاکید شده که براساس اساسنامه کارها و امور‌ حزب اعتماد ملی را دنبال کنند. منتجب‌نیا در ادامه تاکید کرد: چند سال است که عده‌ای در حزب اعتماد ملی نغمه مخالف را ساز کرده‌اند؛ آنان از درون و خارج از حزب هدایت می‌شوند و برای انحراف حزب اعتماد ملی از مسیر اصلی تلاش هم کرده‌اند.

شهردار تهران مراقب انحصارطلبان باشد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما در برابر آن افراد مقاومت کردیم و من برای جلوگیری از اختلاف مجبور به استعفا از سمت قائم مقامی شدم‌ اما آقای کروبی از آن زمان تاکنون درخواستم را قبول نکرد و با اصرارهای آقای دبیرکل همچنان مسوول اجرایی حزب اعتماد ملی هستم. وی با تاکید بر اینکه آن چند نفر همچنان در حزب اعتماد ملی کارشکنی می‌کنند، گفت: متاسفانه آن افراد کار زشتی را آغاز کردند و مسوولیت‌هایی را از ناحیه شورای شهر و شهرداری بین دوستان خودشان تقسیم و اشخاص را هم تطمیع می‌کنند یعنی وعده پست، مقام و پول می‌دهند‌. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: هم به آن چند نفر تذکر می‌دهم و هم به شهردار محترم آقای افشانی می‌گویم که مراقب این افراد باشند تا ضربه‌ای به شورای شهر و شهرداری تهران وارد نشود.

تصاحب پست‌های حساس شهرداری

منتجب‌نیا گفت: ما از افشانی به شدت حمایت کردیم و کار ایشان هم دشوار است پس شهردار محترم تهران مراقب افراد خودخواه و انحصارطلب که کارشان دلالی و فریبکاری است، باشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هشدار داد: شهردار نباید به این افراد اجازه دهد تا پست‌های شهرداری به چنین افرادی سپرده شود. متاسفانه چند مورد مشاهده شده که آن چند نفری که در حزب اعتماد ملی شیطنت کردند و باعث اختلاف شدند الان در شهرداری تهران پست‌های حساس گرفته‌اند. وی در این باره اضافه کرد: با وجود چنین افرادی در شهرداری تهران برای کارآمدی شهرداری احساس خطر می‌کنم و به افشانی هشدار می‌دهم که هرچه سریع‌تر جلوی آنان و این کارها را بگیرد. شهردار تهران باید کسانی را که باندی وارد شهرداری شدند کنار بزند تا دیگر مفاسد شهردار سابق تکرار نشود.

کارشکنی جبهه مشارکت و اتحاد ملت

منتجب‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا عقبه کارشکنان حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت بر‌می‌گردد یا خیر گفت: اینها عضو رسمی نبودند. اما تعلق خاطر آنها به جبهه مشارکت و اتحاد ملت است، جلسات خصوصی و سری هم با آنان دارند و افکار و منویات اینها را در حزب دنبال می‌کنند که جفا به حزب اعتماد ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره تصریح کرد: بارها گفتیم که اگر ترجیح دوستان به حزب اتحاد ملت است، بروند عضو آنجا باشند، چرا در حزب اعتماد ملی می‌مانند و می‌خواهند دستور آن تشکل را در حزب اعمال کنند.

روش استبدادی یک شخصیت‌ محبوب سیاسی 

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: متاسفانه برخی بزرگان اصلاح‌طلب هم نشسته‌اند و برای احزاب تعیین تکلیف و دستور صادر می‌کنند. به آنها هم باید هشدار داد تا پایشان را از گلیم خود درازتر نکنند و لطمه‌ای هم به موقعیت و محبوبیت خودشان وارد نسازند. منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه احزاب دارای اساسنامه هستند، گفت: هیچ شخص یا شخصیتی حق این را ندارد تا در سرنوشت احزاب دخالتی داشته باشد و به صرف اینکه شخصی دارای محبوبیت است نباید روش استبدادی را در برخورد با احزاب، شخصیت‌های سیاسی و اصلاح‌طلب اعمال کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر