کد خبر: 46292
A

هاشم‌زایی: امروز مانند پنجاه سال پیش نیست/ در فضای مجازی خبرهای محرمانه و غیرمحرمانه، ‌راست و دروغ مطرح می‌شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید لیست افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند به طور شفاف به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم ببینند که آیا این ارز برای ورود کالاهای اولیه کارخانجات یا کالاهای اساسی بوده و یا مبنی بر روابطی به برخی از افراد تعلق گرفته است.

هاشم‌زایی: امروز مانند پنجاه سال پیش نیست/ در فضای مجازی خبرهای محرمانه و غیرمحرمانه، ‌راست و دروغ مطرح می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالرضا هاشم‌زایی با اشاره به تعلل وزیر صنعت در انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی و آسیب‌هایی که به اعتماد جامعه وارد می‌سازد، بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که بعضا لیست محدودی در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود اما من اعتقادم این است که با توجه به نرخ ارز که دولت ۴۲۰۰ تومان برای ورود کالاها تعیین کرده است باید به طور شفاف این لیست در اختیار مردم قرار گیرد تا ببینند که آیا تخصیص ارز دولتی برای ورود مواد اولیه کارخانجات و کالاهای اساسی بوده یا مبنی بر روابطی به یکسری از افراد تعلق گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروز مانند پنجاه سال پیش نیست. در فضای مجازی خبرهای محرمانه و غیرمحرمانه، ‌راست و دروغ مطرح می‌شود لذا شفاف‌سازی یکی از الزاماتی است که باید انجام شود. در فضای مجازی اعلام می‌شود که عده‌ای ۷۰ میلیون دلار گرفتند و تنها چند میلیون دلار جنس وارد کشور کردند و مابقی را به ریال تبدیل کردند. با توجه به این بحث‌ها و اینکه درست و غلط بودن آنها از سوی کسی تایید و رد نمی‌شود باید برای افکار عمومی مردم شفاف‌سازی اتفاق افتد. باید ارز تخصیص داده شده به هر فردی به اطلاع مردم برسد.

هاشم‌زایی افزود: دلایل وزرا تا به امروز از نظر من قابل قبول نبوده است، اگر این دلایل ۵۰ سال پیش مطرح می‌شد می‌توانستیم آنها را بپذیریم. امروز اگر اخبار و اطلاعات به طور شفاف در اختیار مردم قرار نگیرد ۱۰ برابر بدتر به افکار عمومی جامعه وارد می‌شود و جامعه اعتمادش را از دست می‌دهد.

وی در پایان گفت: اگر در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح تعلل کنیم اطلاعات ساختگی و دروغ جای آنها را می‌گیرد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر