کد خبر: 46376
A

واکنش فاکس‌نیوز و بی بی سی و ترامپ به مصاحبه ذوالنور

هفته گذشته مجتبی ذوالنور، نماینده جبهه پایداری در مجلس در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد مدعی شد که اوباما در جریان مذاکرات هسته‌ای به ٢٥٠٠ ایرانی تابعیت امریکا داده است.

واکنش فاکس‌نیوز و بی بی سی و ترامپ به مصاحبه ذوالنور

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد نوشت: ذوالنور در این مصاحبه گفت: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ٢٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسوولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این ٢٥٠٠ نفر باشند. امروز اگر این افراد از امریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات امریکا می‌فروشند.»

قطعا زمانی که ذوالنور این جملات را بر زبان آورد فکرش را هم نمی‌کرد که این اظهارات او در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب پیداکرده و در نهایت به پاسخ توییتری ترامپ ختم شود. نخستین رسانه‌ای که به این اظهارات پرداخت، فاکس نیوز امریکا بود.

شبکه فاکس نیوز عصر سه‌شنبه با انتشار گزارشی درباره اظهارات ذوالنور نوشت: «ذوالنور از کسی نام نبرد اما فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین ایران در امریکا هستند.» با این حال، فاکس‌نیوز نوشته است نشانه‌ای از اینکه این افراد در ماجرای برجام شهروندی امریکا را دریافت کرده‌اند وجود ندارد و روشن هم نیست که آیا منظور ذوالنور شهروندی است یا گرین‌کارت.

واکنش بعدی به اظهارات ذوالنور مربوط به ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در دولت باراک اوباما بود. بنابر گزارش فاکس نیوز هارف در واکنش به اظهارات ذوالنور گفته است که حرف‌های او از پایه بی‌اساس است.

اما این پایان ماجرا نبود. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا نیز نتوانست نسبت به اظهارات ذوالنور بی‌تفاوت باشد. ترامپ که کوچک‌ترین فرصت و بهانه را برای حمله به برجام و اوباما از دست نمی‌دهد با استناد به صحبت‌های این نماینده جبهه پایداری در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: « «تازه معلوم شده که کابینه اوباما در جریان مذاکرات توافق افتضاح با ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی- از جمله مقام‌های دولتی- شهروندی امریکا را داده است. این خبر چقدر مهم (و بد) است؟» بدیهی است که ترامپ به زبان فارسی مسلط نیست تا بتواند رسانه‌های فارسی‌زبان را دنبال کند؛ بنابراین این خبر باید توسط یک رسانه انگلیسی‌زبان به ترامپ برسد. با وجود اینکه ترامپ همواره از رسانه‌های امریکایی، نظیر نیویورک‌تایمز، انتقاد می‌کند و آنها را رسانه جعلی می‌داند، اما به یک رسانه امریکایی علاقه خاصی دارد. این رسانه، همان شبکه خبری فاکس‌نیوز است که اتفاقا چند روز پیش هم ترامپ با آن مصاحبه داشته است. شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز با انتشار توییت رییس‌جمهور امریکا و ارتباط آن به مصاحبه ذوالنور نوشت: «به نظر می‌آید آمار ترامپ از مصاحبه اخیر نماینده قم در مجلس ایران به دست آمده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر